۷ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7558444
T T
۰ نفر
مطالعات ایجاد فرودگاه در منطقه آزاد ارس آغاز شده است ....................................................
تبریز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/11/86 داخلی.اقتصادی.فرودگاه.ارس.منطقه آزاد.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: مطالعات مربوط به ایجاد فرودگاه ارس در شمال استان آذربایجان شرقی با 50 درصد پیشرفت در دست تکمیل است.
ایرج حاتمی، پیش بینی کرد این طرح مطالعاتی در سه ماهه دوم سال آینده تکمیل و پس از آن کارهای اجرایی این طرح بزرگ به مناقصه گذاشته شود.
وی، روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: طرح مطالعاتی ایجاد فرودگاه در این منطقه توسط مشاور ایرانی و شریک آلمانی در سال جاری آغاز شده و مکان آن در جنوب غربی شهر جلفا در زمینی به وسعت دو هزار و 800 هکتار طراحی می شود.
برای اجرا و تکمیل طرح مطالعات ایجاد فرودگاه در منطقه آزاد ارس، هشت میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.
به گفته ی وی، مطالعات طرح جامع پس از انجام بررسی های اولیه در ارتباط با وضعیت هوانوردی در منطقه، تعیین میزان و حجم کالا و مسافر قابل جابجایی و نیز رده فرودگاهی انجام می گیرد.
حاتمی یادآور شد: فرودگاه ارس در رده " دی 4 " (4 D) طراحی می شود و قابلیت جابجایی 24 میلیون مسافر در سال را دارا می باشد.
وی، حجم مسافر پیش بینی شده برای جابجایی عملی را دو میلیون نفر در سال عنوان کرد.
مدیر مرکز مطالعات راهبردی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: تجهیزات ایستگاه سنجش باد به منظور جلوگیری از خطاهای احتمالی در محل سایت نصب شده است.
فاصله محوطه تخصیص یافته به ایجاد فرودگاه ارس با نزدیکترین فرودگاه کشور 137 کیلومتر با فرودگاه تبریز است و فاصله آن با نزدیکترین فرودگاه خارجی نیز 40 کیلومتر، فرودگاه جمهوری خودمختار نخجوان می باشد.
محدوده سازمان منطقه آزاد ارس در 37 کیلومتری شهر شمالغربی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در مرز ایران با جمهوری آذربایجان واقع شده است.
سازمان منطقه آزاد ارس با تصویب مجلس شورای اسلامی از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است. کد/3 (612/586)587 شماره 322 ساعت 14:11 تمام
۰ نفر