۱۱ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7560486
T T
۰ نفر
18 کارخانه عمل آوری و بسته بندی تن ماهیان در سیستان و بلوچستان فعال است ......................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/11/86 داخلی.اقتصادی.شیلات.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون 18 کارخانه عمل آوری و بسته بندی تن ماهیان در این استان فعال است.
سید "احمد طباطبایی" روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی "تولید فرآورده های با ارزش افزوده تن ماهیان" در کنارک گفت: مجموع کارخانه های عمل آوری و بسته بندی تن ماهیان استان که در شهرستانهای کنارک و چابهار قرار دارند 22 واحد است.
وی افزود: در صورت بکارگیری فناوری ارایه شده در کارگاه آموزشی، نتایج مطلوبی در بهبود کیفیت محصولات و همچنین ارز آوری به همراه خواهد داشت.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان برخی از اهداف برگزاری کارگاه آموزشی تولید فراورده های با ارزش تن ماهیان را آشنایی هر چه بیشتر فراگیران با روش های صید، تعیین کیفیت و تازگی ماهی، روش های کشتارگاهی، خونگیری، آماده سازی ، سردسازی ، بسته بندی، درجه بندی، بازاریابی و عملیات بازرگانی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی تولید فرآورده های با ارزش افزوده از تن ماهیان توسط اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، دفتر گروه بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات و سازمان "اینفوفیش" به مدت سه روز و در قالب کلاسهای تئوری و عملی برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی رییس سازمان اینفوفیش، اساتید خارجی، دانشگاهیان، کارشناسان و صاحب نظران موسسه های شیلاتی و تحقیقاتی و همچنین صاحبان صنایع شیلاتی سایر استانهای کشور حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، تنوع آب و هوایی در سیستان و بلوچستان امکان پرورش انواع آبزیان در شمال و جنوب این استان را فراهم کرده است.
سیستان و بلوچستان به لحاظ همجواری با دریای عمان دارای مقام نخست در صید تن ماهیان کشور است.
7308/653/565/659 شماره 127 ساعت 10:50 تمام
۰ نفر