۱۵ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7562831
T T
۰ نفر
استاندار کردستان : کردستان نماد تلاش جمهوری اسلامی برای توسعه است ................................................................
سنندج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/11/86 داخلی. اجتماعی. دهه فجر.
استاندار کردستان گفت: مقایسه وضعیت این استان با پیش از انقلاب اسلامی، کردستان را به نماد تلاش نظام جمهوری اسلامی برای توسعه و نیز جبران عقب ماندگیها تبدیل کرده است.
"اسماعیل نجار" روز دوشنبه در آغاز بهره برداری از خوابگاه شبانه روزی فاطمه الزهرا ( س ) به مناسبت دهه فجر در شهر مریوان افزود : کردستان در آستانه سی امین بهار آزادی در مسیر پرشتاب توسعه قرار گرفته است.
وی توسعه فضاهای آموزشی و مراکز دانشگاهی را شاخصهای مهم توسعه استان دانست و گفت : روند توسعه استان کردستان، این استان را به الگوی توسعه، پیشرفت، کار و تلاش تبدیل کرده است.
وی افزود: روند پرشتاب توسعه استان کردستان در سالهای اخیر با توجه ویژه دولت نهم به مناطق کمتر برخوردار، سرعت بیشتری گرفته است.
خوابگاه شبانه روزی دخترانه حضرت فاطمه الزهرا(س ) مریوان با ظرفیت 180 نفر با زیربنای یک هزار و 650 متر مربع در دو طبقه ساخته شده است.
برای ساخت این خوابگاه بیش از پنج میلیارد و 250 میلیون ریال از منابع استانی هزینه شده است.
همزمان با آغاز بهره برداری از این طرح ، سه پروژه خوابگاه نیز در روستاهای "اسلامدشت"، "پیرخضران" و "برده رشه" از توابع شهرستان مریوان به بهره برداری رسید.
برای ساخت این خوابگاهها که هر کدام 90 نفر ظرفیت دارد درمجموع 9 میلیارد ریال هزینه شده است.
با حضور استاندار کردستان یک طرح مرغداری گوشتی در روستای " شارانی " مریوان نیز به مناسبت دهه فجر بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرح که در زمینی به مساحت 19 هزار مترمربع و زیربنای شش هزار متر مربع ساخته شده، شش میلیارد و 600 میلیون ریال از تسهیلات بانکی و بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
با حضور استاندار کردستان و همزمان با آغاز بهره برداری از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده روستای " هجرت "، 450 واحد مسکونی مقاوم سازی در شهرستان مرزی مریوان و هفت هزار واحد مسکونی در استان کردستان به بهره ـ برداری رسید.
ساختمان اداری شرکت گاز مریوان با پنج میلیارد و200 میلیون ریال، مدرسه سه کلاسه روستای " ریخلان " با 590 میلیون ریال و بخش کادیوگرافی و تست ورزش بیمارستان بوعلی شهر مریوان با 700 میلیون ریال از دیگر طرحهایی است که روز دوشنبه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مریوان به بهره برداری رسید.
ساخت 160 واحد مسکونی استیجاری به شرط تملیک با اعتباری با 60 میلیارد ریال اعتبار دیگر طرحی بود که روز دوشنبه با حضور استاندار کردستان و به مناسبت دهه فجر در شهر مریوان آغاز شد.
این واحدهای مسکونی در زمینی به مساحت 14 هزار متر مربع و در هشت بلوک پنج طبقه ای با مجموع زیربنای 17 هزار و 500 متر مربع ساخته می شوند.
568/610/1139 شماره 570 ساعت 19:50 تمام
۰ نفر