۷ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7573028
T T
۰ نفر
برخی شهروندان یاسوجی:زباله ها در این شهر بموقع جمع آوری و حمل نمی شود ......................................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 7/12/86 داخلی.اجتماعی.زباله.
برخی ازاهالی شهر یاسوج گفتند:زباله های خانگی این شهر به موقع جمع آوری و حمل نمی شود و تاخیر دراین کار سلامتی خانواده ها را به مخاطره انداخته می اندازد.
محمد رستمی ازساکنان محله جنوب یاسوج گفت: بوی تعفن ناشی انباشته شدن زباله ها به ویژه در برخی محله های پر جمعیت و بازار شهر آزاردهنده است.
شهروند دیگر یک محله جنوب یاسوج گفت: اهالی محل زباله های خود را جلو منازل می گذارند،اما بموقع حمل نمی شود وحیوانات بویژه گربه ها آن را پخش می کنند.
تعدادی از مسافرانی که از شهرهای جنوبی کشوربه این شهر آمده اند از نبود نظافت شهر ابراز گلایه کردند.
حمید رمضانی گفت:بوی تعفن ناشی از زباله ها، چهره شهر را نامطلوب و محیط سبز و آب و هوای خنک منطقه را آلوده کرده است.
وی اضافه کرد: جمع آوری نامطلوب و دفن غیر بهداشتی زباله های شهر یاسوج شاید ناشی از بافت روستایی و عشایری و کمبود امکانات شهری باشد.
زباله هایی که توسط شهرداری به خارج از شهر یاسوج منتقل می شود، در یک بلندی نزدیک به این شهر دفن می شود.
جمع آوری زباله ها در یاسوج توسط وانت بارهای مخصوصی حمل می شود و گاهی آب کثیف زباله هنگام عبور درخیابان ها به زمین می ریزد و برخی زباله ها در مسیر براثر باد درجاده اصلی فرود می آید.
رییس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر بیماری های انگلی، روده ای و ویروسی شهر یاسوج ناشی از دفن غیر بهداشتی زباله و فاضلاب شهر است.
دکتر حسام الدین نبوی زاده سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دود و بوی ناشی از زباله ها و جاری شدن فاضلاب در کانال های روباز در خیابان های این شهر بهداشت و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.
معاون خدمات شهرداری یاسوج گفت:میزان تولید مواد زاید در این شهر از حد استاندارد تعیین شده فراتر است.
مهندس حمدالله صفایی با بیان اینکه شهر یاسوج برای رسیدن به میزان کشوری در تولید زباله فاصله دارد افزود: روزانه بیش از 90 تن زباله در این شهر تولید می شود.
وی بیان کرد:کمبود ماشین آلات و فرسوده بودن آنها،کمبود اعتباراز مهمترین مشکلات شهرداری یاسوج برای حمل بموقع و دفن مواد زاید و زباله ها است.
صفایی گفت:هم اکنون 13 دستگاه کامیون حمل زباله و دو وانت موجود، کار خدمات رسانی را به شهر انجام می دهد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظافت شهر یاسوج در ورودی ها و خروجی های این شهر، وضعیت نامطلوب و نامناسبی دارد.
مهندس ناصر بختیاری افزود: میزان نظافت هر شهر بستگی به همکاری مردم و شهروندان آن شهر دارد.
وی بیان کرد: به دلیل همکاری کم مردم این استان با شهرداری چندین سال است که شهر یاسوج به محل تجمیع زباله و نخاله مصالح ساختمانی تبدیل شده است.
بختیاری ابراز داشت:در هیچ نقطه از کشور مانند این استان و شهر یاسوج نخاله های ساختمانی را در خیابان ها نمی ریزند.
وی اظهار داشت: جمع آوری زباله و نخاله در مبادی، ورودی و خروجی های شهر یاسوج باعث بروز بیماری می شود و تعداد گردشگران به ویژه گردشگران نوروزی را نیز کاهش می دهد.
بختیاری عنوان کرد: نظافت شهر برعهده شهرداری است ولی شهرداری نیز برای انجام این وظیفه دارای توان و امکانات محدودی است و به همکاری تمام اقشار جامعه نیاز دارد.ک/4 7533/563/675 شماره 138 ساعت 11:36 تمام
۰ نفر