۲۶ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7582401
T T
۰ نفر
سرما 4/2 میلیارد ریال به آب و فاضلاب خراسان شمالی خسارت زد .........................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/12/86 داخلی.اجتماعی.آب و فاضلاب.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: سرما و یخبندان زمستان امسال دو میلیارد و 400 میلیون ریال به شبکه های آب و فاضلاب این استان خسارت وارد کرد.
حمید روشن روان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: دی ماه امسال بیش از هشت هزار کنتور آب و شیرآلات در استان دچار یخ زدگی و ترکیدگی شد که نسبت به ماه های قبل از آن سه برابر شده بود.
وی افزود: شهر بجنورد با چهار هزار و 231 مورد بالاترین آمار یخ زدگی، ترکیدگی کنتور و شیرآلات و شهرستان جاجرم با 236 مورد کمترین اتفاقات را در استان داشتند.
او به کاهش دمای شهر بجنورد تا 21 ردجه زیر صفر در دی ماه امسال اشاره کرد و افزود: در این راستا حدود 50 درصد یخ زدگی لوله های این شهر بعد از کنتور در منازل بوده است.
او گفت: روزانه 30 مورد اتفاقات آب و فاضلاب توسط کارکنان این شرکت رفع می شود.
وی به اقدامات مفید این شرکت در خصوص رفع ترکیدگی لوله ها و کنتورهای آب در دی ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: از آغاز فصل سرما در استان در خصوص رعایت و پوشش مناسب برای جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی لوله و کنتورهای آب اطلاعرسانی وسیعی توسط این شرکت انجام گرفت.
وی گفت: همچنین این شرکت با توجه به بحران به وجود آمده و با همکاری بخش تحقیقات و پژوهش درباره راه کارهای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها اقدام کرد و دستگاه ها و محلول هایی برای رفع یخ زدگی پیشنهاد و طراحی شد.
خراسان شمالی 95 هزار و 829 مشترک آب و 20 هزار و 57 مشترک فاضلاب دارد.
ک/2 7184/626/660 شماره 193 ساعت 13:08 تمام
۰ نفر