۱۶ فروردین ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 7586134
T T
۰ نفر
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:شیراز،به عنوان قطب پزشکی مطرح است # شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 16/1/85 داخلی.علمی.پزشکی.قلب. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شیراز به عنوان قطب توریسم پزشکی و درمانی کشور مطرح است. دکتر محمد هادی ایمانیه روز چهارشنبه در همایش تازه های قلب و عروق در شیراز افزود:دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال گذشته رتبه دوم پژوهش در کشور را کسب کرد و این نشانگر توانمندی نیروهای تخصصی و وجود متخصصان پرتوان در این دانشگاه است. وی اظهار داشت: این دانشگاه به لحاظ سخت افزاری با مشکلات زیادی مواجه است که توجه ویژه دولت را می طلبد. وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی عنوان قطب توریسم پزشکی و درمانی را برای شیراز تصویب نموده است و به لحاظ خدمات درمانی این عنوان شایسته این شهر است، مسوولان نیز با حمایتهای خود می توانند به شیراز برای احراز این جایگاه یاری رسانند. وی ادامه داد: امروزه شایعترین علت مرک و میر بیماریهای قلبی و عروقی است، با وجودی که شیراز از لحاظ ارائه خدمات تخصصی در این زمینه در کشور زبانزد است اما بدلیل کمبود امکانات گاهی اوقات بیماران قلبی و اورژانس در راهروهای بیمارستهانها بستری می شوند. ایمانیه گفت:در سال گذشته توسعه بیمارستان شهید فقیهی و اختصاص آن به بخش قلب، توسعه بخشهای قلب و عروق بیمارستان نمازی، افتتاح بیمارستان کوثر به چرخه ارائه خدمات در این بخش افزوده شده است. وی افزود: در شهرستانهای فارس بخش CCU راه اندازی شده و خدمات تخصصی در زمینه قلب و عروق به بیماران ارائه می شود. وی اظهار داشت: در شهرستانهای محروم و دورازمرکز استان ، امکانات آنژیوگرافی و عمل جراحی قلب ایجاد شده است. در این همایش استاندار فارس گفت: با همت مسوولان باید سطح خدمات پزشکی در فارس ارتقا یابد و شیراز جایگاه پیشین خود در ارائه خدمات درمانی را کسب کند. مهندس محمدرضا رضازاده افزود: پیش از این شیراز در بخش خدمات درمانی جلودار کشورهای منطقه بود و بیماران کشورهای همجوار برای دریافت خدمات درمانی به شیراز مراجعه می کردند. وی اظهار داشت:اما در دهه 60 تا 70 بدلیل مشکلاتی که دامنگیر کشور بود و عدم توسعه در بخشهای علمی بویژه پزشکی را بدنبال داشت، این توان تا حدودی به تحلیل رفت. وی ادامه داد:درسالهای اخیر با همت متخصصان ودانشمندان درفارس، امکانات دستیابی به جایگاه قبلی برای شیراز در بخش درمان فراهم شده است. استاندار فارس اضافه کرد: در عین حال فارس با جمعیت 4/4 میلیون نفری از امکانات بهداشتی درمانی شایسته ای برخوردار نیست. رضازاده گفت: استان فارس از لحاظ تخت بیمارستانی رتبه هفدهم کشور و از لحاظ اشتغال پزشکان رتبه هجدهم کشور را داراست در حالیکه از لحاظ انجام اعمال تخصصی جراحی بعد از تهران و خراسان رتبه سوم کشور را کسب کرده است.
وی افزود:استان فارس از لحاظ بهره مندی از تخصصهای پزشکی در کشور وضعیت بسیار مطلوبی دارد امااز لحاظ سخت افزاری از جایگاه مناسبی برخوردار نیست.
رضازاده گفت:انتظار می رود با حمایتهای مسوولان و همت افراد خیر، شاهد توسعه فضاهای بهداشتی درمانی در فارس باشیم تا خدمات پزشکی در سطح عالی به مردم منطقه، استانهای همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس که همیشه فارس را مامن خود می دانستند، داده شود. همایش تازه های قلب وعروق باحضورمتخصصان داخلی وخارجی درزمینه یافته های جدید در زمینه قلب وعروق دربیمارستان کوثر شیراز آغاز بکار کرد. رییس همایش علمی تازه های قلب و عروق گفت:این همایش درچارچوب تحقق اهداف علمی و پژوهشی بنیاد خیریه قلب فارس برگزار شده و برای تداوم آن همکاری دانشگاه و مراکز علمی داخل و خارج از کشور را می طلبد. دکترمحمودتابنده افزود:در این همایش متخصصانی از دانشگاههای علوم پزشکی تهران، اصفهان، شیراز و متخصصان قلب و عروق ازآمریکا 26 سخنرانی پیرامون یافته های جدید علمی خواهند کرد. وی اظهارداشت:این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای متخصصان بیهوشی، داخلی و قلب، جراحی قلب است. وی ادامه داد:دراین همایش تازه های علمی پیرامون مسایل ژنتیک در بیماریهای قلب،راههای تشخیص ودرمان جدید،درمان نامنظمی ریتم قلب،بیماریهای مادرزادی، روشهای جدید جراحی،مراقبتهای حین وبعد از جراحی، پیوند قلب و بیهوشی مطرح می شود. وی گفت:همزمان با برگزاری همایش نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی در بیمارستان کوثر برپاست. تابنده افزود:بیمارستان قلب کوثر طی هشت سال با همت خیرین استان فارس و فارسیهای مقیم امارات احداث شده و هم اکنون با ارائه درمانهای تخصصی قلب به مردم این استان و استانهای همجوار خدمات رسانی می کند. وی اظهار داشت:بیمارستان قلب کوثر ، همکاری با مراکز علمی خارج از کشور، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جهت آموزش نیروی متخصص، پژوهش و تحقیق در جهت تولید علم را دنبال می کند. رییس بیمارستان کوثر گفت: تجهیز و راه اندازی سایر بخشهای بستری، دو بخش آنژیو گرافی ، تجهیز دیگر بخشهای ICU ، MRI و سی تی اکن بیمارستان نیاز به حمایتهای مسئولین و افراد خیر دارد. 680/675
۰ نفر