۲۸ مرداد ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 7630732
T T
۰ نفر

کتابهای درسی از اول شهریورماه توزیع می شود

۲۸ مرداد ۱۳۸۵، ۰:۰۱
کد خبر: 7630732
کتابهای درسی از اول شهریورماه توزیع می شود # تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/05/85 داخلی.فرهنگی.کتاب.درسی.شهریور کتابهای درسی سال تحصیلی -86 85 دوره های راهنمایی و متوسطه از اول شهریورماه امسال در تمام شهرستانهای کشور به جز استان تهران توزیع می شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، مدیرکل چاپ و توزیع کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش روزشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کتابهای درسی دوره های راهنمایی و متوسطه از 15 شهریورماه در سطح استان تهران و شهرستانهای استان تهران توزیع می شود. "سیداحمد حسینی" افزود: کتابهای درسی دوره ابتدایی، شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و همچنین دوره پیش دانشگاهی ازطریق واحد آموزشی (مدرسه ) در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. "کتابهای این دوره ها و شاخه ها هم اکنون در اختیار مناطق آموزش و پرورش قرار گرفته و مناطق یاد شده اجازه دارند از دهم شهریورماه این کتابها را به مدارس تحویل دهند." وی، درخصوص کمبود کتابهای درسی شاخه کاردانش در سال گذشته گفت: در سال گذشته کمبودی در زمینه کتابهای درسی وجود نداشت و مشکلی که بیان می شود ناشی از تغییر رشته آسان در شاخه کاردانش است که مدیران نمی توانند پیش بینی دقیقی از تعداد کتابهای مورد نیاز داشته باشند. به گفته وی، امسال نیز کمبودی در زمینه کتابهای درسی شاخه کاردانش وجود نخواهد داشت. وی سپس توضیح داد: از پنجم مهرماه تمام کتاب فروشی های سراسر کشور اجازه دارند کتابهای درسی را به صورت تک فروشی در اختیار دانش آموزان قرار دهند.
حسینی افزود: کتابهای درسی سال تحصیلی آینده در چهار هزار و 100 کتاب فروشی شهرستانها و یکهزار و 200 کتاب فروشی استان تهران توزیع خواهد شد. وی اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی -86 85 ، 873 عنوان کتاب درسی با شمارگان 160 میلیون جلد در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. مدیرکل چاپ و توزیع کتابهای درسی گفت: در طول سال تحصیلی، کتابهای درسی در شرکت "چاپ و نشر کتاب درسی" و انتشارات "مدرسه" سراسر کشور موجود است. وی تصریح کرد:فروشگاههای کتاب درسی و مسوولان واحدهای آموزش و پرورش موظف هستند بهای کتابهای درسی را در مکان مناسب برای مشاهده دانش آموزان و اولیای آنها نصب کنند. مدیرکل چاپ و توزیع کتابهای درسی، از زایران حرم مطهر ثامن الائمه حضرت امام رضا(ع) خواست کتابهای درسی فرزندان خود را از مشهد تهیه نکنند تا منجر به کمبود کتاب درسی دراین شهر نشوند. حسینی گفت: فروش کتابهای درسی منوط به خرید نوشت افزار ممنوع است و کتاب فروشی های متخلف با مجازات روبرو خواهند شد. وی افزود: کتاب فروشی ها موظف هستند بهای مندرج در پشت جلد کتابهای درسی را از دانش آموزان و اولیای آنها دریافت کنند. مدیرکل دفتر چاپ و توزیع کتابهای درسی، شماره تلفن های 88827778 و 88824908 این اداره کل را برای رسیدگی به شکایات و پیشنهادهای مردم اعلام کرد. حسینی اظهارداشت: کتابهای درسی همچنین به صورت PDF روی سایت اینترنتی به نشانی ir.sch.chap.WWW و com.mosavar.WWW قرارگرفته است. وی گفت: 20 میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی -87 86 نیز از هم اکنون سفارش چاپ داده شد و چاپخانه ها در حال چاپ این کتابها هستند. مدیرکل چاپ و توزیع کتابهای درسی گفت: امسال شماری از کتابهای درسی به صورت نسخه الکترونیکی تولید شده در حالی که تعدادی از کتابها ازجمله بخوانیم و بنوییسم چهارم و پنجم دوره ابتدایی، قرآن سوم ابتدایی و علوم تجربی و عربی دوم و سوم ابتدایی با طرحهای گرافیکی جدید چاپ شده است. "در طول پنج سال دیگر نیز همه کتابهای دوره ابتدایی و برخی ازکتابهای دوره های راهنمایی و دبیرستان نیز با طرحهای جدید گرافیکی تولیدخواهدشد." وی، درباره میزان اعتبارات چاپ کتابهای درسی گفت: از سال 72 دولت اعتباری برای چاپ کتابهای درسی اختصاص نداده است و بخش خصوصی این کار را انجام می دهد. حسینی درباره افزایش بهای کتابهای درسی در سال تحصیلی آینده گفت: بهای کتابهای درسی امسال افزایش نیافته است اما تعداد کتابهای برخی از دوره ها بیشتر شده که این امر سبب شده که بهای مجموع کتابهای این دوره ها با حدود سه درصد افزایش مواجه شوند. فراهنک 1569 / 1574
۰ نفر