کتاب‌های درسی از ۲۰ مرداد در آذربایجان‌غربی توزیع می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: قسمت عمده‌ای از عناوین کتاب‌های درسی به استان ارسال شده و توزیع آنها از ۲۰ مرداد در مدارس آغاز می‌شود.

ابراهیم محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۹۴ هزار نفر دانش آموز ابتدایی، ۹۲ هزار و ۲۴۴ نفر دانش آموز متوسطه اول، ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر در شاخه نظری، ۹ هزار و ۱۳۵ در شاخه فنی و حرفه ای و ۹ هزار و ۷۶۱ نفر در شاخه کاردانش برای دریافت کتاب ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه ثبت نام پایه های ورودی به علت تعطیلی مدارس در راستای اجرای مصوبه ستاد کرونا هنوز انجام نشده‌است، گفت: توزیع کتاب در مناطق از اردیبهشت ماه شروع شده و در مدارس نیز از ۲۰ مرداد آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: مدارس ابتدایی استان بیش از ۹۸ درصد از کتاب‌های مورد نیاز دانش‌آموزان خود را ثبت نام کرده اند و این کتاب‌ها توسط نمایندگی های آموزش و پرروش و نیز از طریق مدارس توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۴۱ عنوان کتابهای ابتدایی ۳۶ عنوان آن به استان رسیده‌است گفت: ۲۰ عنوان از این کتابها بسته بندی و به مناطق ارسال شده اند بقیه هم در حال ارسال است.

محمدی اضافه کرد: از مجموع کتابهای بخش آموزش استثنایی هنوز کتابی دریافت نشده‌است و علت آن تجدید چاپ برخی کتاب‌ها یا ویرایش آن‌هاست.

وی اضافه کرد: از کل کتابها در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش  ۶۰ درصد کل عناوین کتاب‌ها که ۳۲۳ عنوان است وصول شده‌است و از شاخه نظری نیز ۷۷ عنوان به استان در حال ارسال است.

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۳۸ عنوان از مجموع ۴۱ عنوان کتاب دوره اول متوسطه به استان ارسال شده و به همه مناطق در حال ارسال است به جز سردشت که مشکل وسیله نقلیه دارند.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۶۰۷ هزار دانش اموز است که سالانه بیش از سه میلیون جلد کتاب به استان در این راستا ارسال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha