۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918364
T T
۰ نفر

رقابت شانه به شانه در انتخابات تایلند

۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7918364
رقابت شانه به شانه در انتخابات تایلند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/11 سیاسی.انتخابات.تایلند کوالالامپور - در کمتر از 24ساعت به آغاز برگزاری انتخابات در تایلند دو حزب رقیب رقابت تنکاتنگی را با یکدیگر دارند.
بگزارش ایرنا از کوالالامپور به نقل از بانکوک پست با توجه به رقابت نزدیک حزب دموکرات به رهبری آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر کنونی و حزب فئو تای به رهبری تاکسین شیناواترا نخست وزیر برکنار شده، پیش بینی نتیجه انتخابات دشوار است . اگرچه نظر سنجی های چند روز اخیر از پیشی گرفتن حزب مخالف حکایت دارند اما برخی تحلیلگران نیز معتقدند اکثریت قابل توجهی از تایلندی ها هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته اند و نتیجه انتخابات قابل پیش بینی نیست .
در این حال آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر تایلند ، حزب رقیب را به داشتن دستور کاری پنهانی متهم کرد .وی گفت مخالفان با اعلام درخواست مصالحه نشان داده اند که برنامه های پنهانی دارند و پس از پیروزی احتمالی آن را علنی خواهند کرد.
آبهیسیت وجاجیوا از در خواست ینگلوک شیناواترا نامزد نخست وزیری حزب مخالف فئو تای مبنی بر مصالحه و عفو عمومی بشدت انتقاد کرد . وی گفت مصالحه پوششی برای عفو تاکسین و نجات وی از اتهاماتش است .
تاکسین شیناواترا نخست وزیر برکنارشده و فراری تایلند هم اکنون رهبری حزب مخالف فئو تای را در انتخابات بر عهده دارد و با معرفی خواهر وی به عنوان نامزد نخست وزیری در صورت پیروزی در انتخابات راه بازگشت وی به کشور هموار می شود. وی هم اکنون برای فرار از حکم زندان در دبی اقامت گزیده است .
آبهیسیت با انتقاد از در خواست مصالحه گفت این بی عدالتی است که یک نفر منافع مردم تایلند را فدای مصالح و منافع خویش کند.
در این حال فرمانده ارتش تایلند بار دیگر شایعه کودتای ارتش در صورت پیروزی مخالفان را رد کرد. پرایوت چان اوچا گفت ارتش فارغ از اینکه چه کسی نخست وزیر باشد به وظایف خود عمل می کند. کودتای ارتش در سال 2006 باعث سرنگونی دولت تاکسین شیناواترا شد.
شماره 030 ساعت 09:06 تمام
۰ نفر