۲۰ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7919912
T T
۰ نفر
رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای چینی خود دیدار می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/20 سیاسی.آمریکا.چین.نظامی پکن - مایک مولن رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در چین بسر می برد، روز دوشنبه درحالی با چن بینگدی همتای چینی خود ملاقات خواهد کرد که پکن همچنان از دخالت های آمریکا در امور داخلی این کشور عصبانی است.
روزنامه چاینادیلی چاپ پکن روز دوشنبه نوشت : ملاقات روسای ستاد مشترک ارتش چین و آمریکا امروز در پکن انجام خواهد شد.
مولن که از روز یکشنبه دیدار رسمی چهار روزه خود از چین را با هدف بهبود مناسبات نظامی دو کشور که به سردی گراییده، آغاز کرده است ، در این سفر تلاش خواهد کرد تا از عصبانیت مقامات چینی درباره تحرکات نظامی آمریکا در منطقه بکاهد.
اما این سفر در شرایطی انجام شده است که مناقشات در دریای چین جنوبی بین همسایه ها که شماری از آنان متحدان واشنگتن به شمار می رود، افزایش یافته است و چینی ها در هفته های گذشته بارها درباره دخالت های آمریکا در امور داخلی چین هشدار داده اند.
به نظر می رسد موضوع فروش تسلیحات پیشرفته آمریکا به تایوان که خشم چینی ها را برانگیخته است از دیگر محورهای مذاکرات روسای ستادهای مشترک ارتش آمریکا و چین باشد.
چین مناسبات نظامی آمریکا با تایوان را برای روابط نظامی پکن - واشنگتن غیرسازنده می داند.
گزارش های منتشر شده حاکی است که مقام ارشد نظامی آمریکا در این سفر همچنین با شی جینگ پین معاون رییس جمهوری چین نیز ملاقات خواهد کرد.
از جمله برنامه های این سفر دیدار و گفت و گو با تنی چند از مقام های نظامی و سیاسی چین و همچنین بازدید از واحدها و پایگاه های نظامی در پکن و شرق چین است.
آساق ** 275 ** شماره 017 ساعت 07:55 تمام
۰ نفر