بلومبرگ: امریکا همچنان منتظر پاسخ چین برای ازسرگیری روابط نظامی است

تهران-ایرنا رئیس ستاد مشترک ارتس امریکا با استقبال از راه‌حل‌های دیپلماتیک در روابط با چین تصریح کرد که کشورش منتظر پاسخ طرف چینی برای از سرگرفتن روابط نظامی میان دو کشور است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از نشریه آمریکایی بلومبرگ، چارلز کیو. براون جونیور رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در نشست دفاع ملی ریگان تصریح کرد که کشورش همچنان منتظر پاسخ چین در مورد از سرگیری روابط نظامی متقابل است. این مقام بلند پایه نظام ارتش آمریکا پیش از این نیز با ارسال نامه‌ای به ژنرال لیو ژنلی، به همتای چینی خود از وی خواست تا خطوط ارتباطی جدیدی را برای ازسرگیری روابط دوجانبه نظامی ایجاد کند، اما هنوز با او مستقیماً در تعامل نبوده است.
وی همچنین با اشاره به این که امریکا با ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین برای تعیین نتیجه جنگ آن کشور با روسیه می کوشد، تاکید کرد که ابزار نظامی به‌تنهایی نمی‌تواند نتیجه را تعیین کند.

گفتنی است در نشستی که در ماه نوامبر بین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی او برگزار شده بود، دو طرف متعهد شده بودند تا روابط نظامی میان دو کشور که پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان قطع شده بود را مجددا احیا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha