۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7926341
T T
۰ نفر

درگیری ها در کالدونیای جدید پایان می یابد

۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7926341
درگیری ها در کالدونیای جدید پایان می یابد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/25 سیاسی.خارجی.کالدونیا.فرودگاه تهران - با امضای توافقنامه ای میان شرکت هواپیمایی داخلی ایرکال و نماینده جمعیت مشتریان این شرکت، درگیری ها در کالدونیای جدید که تحت حاکمیت فرانسه قرار دارد، پایان خواهد یافت.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرانسوی اروپ 1 روز سه شنبه با اعلام این خبر به نقل از منابع محلی ، افزود : این توافقنامه قرار است روز پنجشنبه میان جمعیت مشتریان این هواپیمایی، دو نماینده دولت و هیات میانجی سنا به امضا برسد.
این گزارش با بیان این که تا کنون امضای چنین توافقنامه ای در کالدونیای جدید بی سابقه بوده است، افزود : تظاهرات معترضان به سیاست جدید قیمت گذاری بلیت در خطوط هوایی در فرودگاه ماره (;Mar#233) در مجمع الجزایر کالدونیای جدید در اقیانوس آرام در روز 6 اوت ( 15 مرداد ماه ) به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 30 تن دیگر منجر شده بود .
معترضان که افزایش قیمت را منطقی نمی دانستند، برای نشان دادن اعتراض خود تصمیم گرفتند فرودگاه های لیفو (Lifou (, ماره و پن (Pins( به عنوان سه فرودگاه اصلی این مجمع الجزایر را اشغال کنند.
این اقدام با مداخله ماموران به خشونت کشیده شد و در جریان آن هر دو طرف با سلاح به روی یکدیگر آتش گشودند.
صویر1368**/9053 شماره 119 ساعت 14:19 تمام
۰ نفر