۱۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7935808
T T
۰ نفر
صدور گاز روسیه از طریق خطوط لوله نورداستریم به زودی آغاز می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/11 اقتصاد.گاز.روسیه.آلمان تهران - شرکت روسی گازپروم در نظر دارد صادرات گاز طبیعی به آلمان را از طریق خطوط لوله نورد استریم از هشتم اکتبر (17آبان ماه ) آغاز کند .
به گزارش روز دوشنبه گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلتس، گازپروم در نظر دارد در این مرحله سالیانه 27میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز را به آلمان صادر کند.
خط لوله نورد استریم با دور زدن اوکراین از زیر دریای بالتیک عبور می کند و قرار است به یکی از خطوط اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا تبدیل شود.
هم اکنون مراحل ساخت اولین خط نورد استریم به پایان رسیده و این خط از گاز پر شده است.
این در حالی است که شرکت گازپروم با کشورهای مختلف اروپایی شامل آلمان، دانمارک، هلند، بلژیک، فرانسه و انگلیس برای صدور گاز در بلند مدت به این کشورها از طریق این خطول انتقال گاز نورداستریم به توافق رسیده است.
خط دوم خطوط انتقال گاز نورد استریم در اواخر سال 2012میلادی تکمیل می شود و ظرفیت انتقال گاز آن را به 55 میلیون مترمکعب در سال افزایش خواهد داد خطوط انتقال گاز نورداستریم میزان وابستگی گازپروم به اوکراین بعنوان اصلی ترین ترانزیت کننده گاز روسیه به اروپا را کاهش می دهد. هم اکنون 80 درصد از مجموع صاردات گاز روسیه به اروپا (حدود 110 میلیارد مترمکعب در سال ) از طریق اوکراین منتقل می شود.
اقتصام 1319**9169** شماره 156 ساعت 15:32 تمام
۰ نفر