۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7938129
T T
۰ نفر
افزایش هزینه های انرژی در انگلیس در آستانه فرا رسیدن زمستان ...........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/07/1390 اقتصاد.انگلیس.هزینه انرژی.گازو برق تهران - "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) نشستی با سران شش تامین کننده عمده انرژی این کشور، گروه های مصرف کننده و دیده بان صنعت خواهد داشت که هدف آن پیدا کردن راهی برای کاهش صورت حساب های سر به فلک کشیده گاز و برق خانوارهای انگلیسی در زمستان پیش رو است.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز در خبری نوشت که صورتحساب انرژی در ماه های اخیر به دنبال افزایش قیمت های انرژی توسط شرکت های ارائه دهنده آن به طرز چشمگیری افزایش یافته است که این به معنی افزایش متوسط قیمت سوخت تا یک هزار و 345 پوند در سال است.
اداره هماهنگی صنایع گاز و برق انگلستان موسوم به "آفجم (ofgem)" همچنین گفت این شرکت ها 125 پوند از هر مشتری سود دریافت می کنند که به بالاترین سطح خود دست کم از سال 2004 میلادی رسیده است.
کامرون و وزیر انرژی وی "کریس هیون" در مقاله ای در یک مجله اقتصادی نوشتند که از تابستان سال جاری، بسیاری از شهروندان انگلیسی بیش از 100 پوند در صورتحساب های انرژی خود افزایش دیده اند.
در این مقاله همچنین نوشته شده بود که مصرف کنندگان در بدترین زمان ممکن متحمل این افزایش قیمت ها شده اند.
به عقیده کارشناسان، این نشست به اقدامات جدید برای مقابله با این مشکلات نخواهد انجامید؛ بلکه در عوض، تاکید بر روی راه هاییست که مصرف کنندگان می تواند از طریق آن با خریداری سرویس های ارزان تر از شرکت های تامین کننده انرژی پول خود را ذخیره کنند.
" کارولین فلینت"، سخنگوی سایه وزارت انرژی انگلیس گفت: "سخنان گرم دولت، خانه های مردم را در طول زمستان سخت پیش رو گرم نمی کند".
وی افزود: "دولت قادر نخواهد بود با قیمت های فزاینده ای که توسط غول های انرژی اعمال شده است مقابله کرده و هزینه های سوخت را برای بازنشستگان در زمستان کاهش دهد." کامرون و هیون همچنین گفتند که این نشست، شروعی برای "تعامل بسیار فعال تر با مصرف کنندگان" به ارائه ساده تر و شفاف تر در بازار انرژی است.
"آفجم" نیز در اصلاحات پیشنهادی خود در هفته گذشته گفت: شرکت های ارائه دهنده انرژی باید صورت حساب های پیچیده خود را به صورت ساده تر در اختیار مردم قرار بدهند تا آنها نیز بتوانند شرکت های مد نظر خود را پیدا کنند.
این نشست در زمانی برگزار می شود که دولت ائتلافی زیر فشار زیادی از سوی مصرف کنندگان خشمگین است و مردم معتقدند که اقدامات ریاضت اقتصادی دولت برای مقابله با کسری بی سابقه بودجه، به کاهش هزینه های عمومی، افزایش مالیات و بیکاری منجر شده است.
مترجمام/9242**1514
۰ نفر