۱۴ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7941731
T T
۰ نفر
الاخبار: اسرائیل برای اطلاع از حساب های مالی حزب الله تلاش می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/14 سیاسی.خارجی.جاسوس.لبنان بیروت - روزنامه الاخبار چاپ لبنان روز شنبه نوشت : با دستگیری یک جاسوس اسرائیلی که پست حساسی در بانک لبنان- کندی داشت، مشخص شد موساد با نفوذ در شبکه بانکی لبنان قصد داشته تا اطلاعاتی از طریق چگونگی سرمایه گذاری مقاومت به دست آورد.
به گزارش ایرنا از بیروت ، این روزنامه افزود : این جاسوس اسرائیل که در بانک لبنانی- کندی واقع در برج حمود در شرق بیروت، مسوول بخش مبارزه با پول شویی بود، اخیرا دستگیر و روانه زندان شد.
الاخبار نوشت: این مزدور که منیر. ص نام دارد درجریان بازجویی اعتراف کرد که از سال 2005 میلادی با اسرائیل همکاری می کند.
این روزنامه به نقل از یکی از افراد پی گیری کننده این پرونده افزود: برغم امتناع پلیس لبنان از اظهار نظر در این باره ، اطلاعات و ادله محکمی به دست آمده که منیر. ص را به جرم همکاری با اسرائیل متهم می کند.
الاخبار ادامه داد: اقدامات بسیار وسیع و مهم جاسوسی منیر برای اسرائیل ،باعث احتیاط کاری افراد و دوستان منیر در بانک شده است که تاکنون از ابراز نظر در این خصوص امتناع می کنند.
این روزنامه افزود : با توجه به اظهارات نزدیکان منیر ، برادر وی به نام میشل از سال 2000 میلادی بعد از عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان به عضویت مزدوران اسرائیلی در آمده است در نتیجه برخی از منابع آگاه بر این باورند که منیر نیز توسط برادرش به استخدام مزدوران اسرائیلی در آمده باشد.
این روزنامه با تاکید برحساس بودن شغل منیر تصریح کرد: منیر به تمامی اطلاعات مربوط به امور بانکی دسترسی داشت و این بار اول است که شخصی به عنوان مزدور اسرائیل که مسوول انجام چنین کار حساسی در بانک باشد دستگیر می شود.
الاخبار در پایان با اشاره به نگرانی مسوولان مربوطه نوشت: موساد سازمان اطلاعاتی اسرائیل از طریق جذب منیر سعی در نفوذ در شبکه بانکی لبنان را داشته تا اطلاعاتی از طریق چگونگی سرمایه گذاری مقاومت به دست آورد و همچنین سعی کرده است اطلاعاتی از طریق منابع پلیس ومنابع نظامی و اقتصادی و مالی لبنان به دست آورد .
از سوی دیگر روزنامه لبنانی الدیار، هم نوشت:موساد برای تداوم و تشدید فعالیت های جاسوسی خود در لبنان، در تلاش است از زنان اتیوپیایی به عنوان جاسوس در لبنان استفاده کند.
این روزنامه افزود: موساد دفاتری را در کشور آفریقایی اتیوپی فعال کرده است و از طریق این دفاتر، زمینه سفر این زنان را در پوشش گردشگر به لبنان فراهم می کند.
از ابتدای سال 2008 تاکنون بیش از 80 جاسوس اسرائیلی در لبنان دستگیر شده اند که این امر صدمات زیادی را به موساد زده است .
خاورم 1373**1030*2021* شماره 140 ساعت 16:03 تمام
۰ نفر