۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7948038
T T
۰ نفر

رسوایی دیگری در کلیسای کاتولیک

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7948038
رسوایی دیگری در کلیسای کاتولیک متحد نزدیک پاپ نیز به کودک آزاری متهم شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/18 اجتماعی.کلیسا.کودک آزاری لندن - یکی از نزدیک ترین متحدان پاپ بندیکت شانزدهم که اخیرا استعفای خود را نیز تسلیم وی کرده، پذیرفته است که در دهه های 1970 و 1980 تعدادی از کودکان یتیم را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، اسقف والتر میکسا 69 ساله اقرار کرده که در آن سالها کودکان بی سرپرست را در یتیم خانه ای در آلمان کتک می زده است.
میکسا از نزدیکان پاپ رهبر کاتولیک های جهان و از همشهریان وی در ایالت باواریای آلمان است.
دیلی تلگراف نوشت: میکسا هم اکنون تحت بازجویی پلیس قرار دارد.
او در اظهارنظری گفته است که کتک زدن کودکان در آن دوره یک عمل عادی بوده و او نباید به خاطر آن مجازات شود.
رسوایی های اخلاقی کشیش های کلیسای کاتولیک چند ماهی است که در بر سر زبان ها افتاده و اعتبار این کلیسا را در نظر 1/1 میلیارد نفر از پیروان آیین کاتولیک خدشه دار کرده است.
پاپ بندیکت شانزدهم که بشدت به دلیل رسوایی های اخلاقی کشیشان در کشورهای مختلف از جمله ایرلند، آمریکا و آلمان تحت فشار قرار دارد، چندی پیش شخصا از قربانیان سوء استفاده های جنسی عذرخواهی کرد ولی بسیاری از فعالان مدنی و قربانیان سوء استفاده های جنسی کشیشان، این عذرخواهی را نپذیرفتند و خواستار استعفای پاپ شدند.
مخالفان پاپ وی را متهم می کنند هنگامی که کاردینال واتیکان بوده و مسئولیت رسیدگی به شکایات از کشیشان متخلف را برعهده داشته، به شکایات مطرح شده در زمینه سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسا رسیدگی نکرده است.
این افراد بویژه به پرونده یک کشیش آمریکایی به نام لارنس مورفی اشاره دارند که در دهه 1990 به سوء استفاده جنسی از 200 کودک ناشنوا متهم شد.
واتیکان اتهامات مطرح شده علیه پاپ را تکذیب کرده و تاکید نموده است که پاپ همواره نسبت به این گونه مسائل حساسیت ویژه داشته و خواستار رسیدگی و اصلاح این وضعیت شده است.
اروپام 1553**345**333** شماره 139 ساعت 15:04 تمام
۰ نفر