۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7949584
T T
۰ نفر
بریتیش پترولیوم نسبت به مهار نشت نفت خلیج مکزیک ابراز امیدواری کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/26 اقتصاد.نفت.نشت.خلیج مکزیک تهران - شرکت بریتیش پترولیوم، نسبت به موفقیت تلاش جدید مهندسان این شرکت برای مهار نشت نفت خام از محل یک سکوی نفتی آسیب دیده در خلیج مکزیک ابراز امیدواری کرده است.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، شبکه تلویزیونی بی بی سی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: شرکت مذکور در تازه ترین تلاش خود سعی دارد که یک لوله به طول 1600 متر را در داخل یک لوله شکسته در محل سکوی آسیب دیده قرار دهد تا به این وسیله نفت خام خارج شده از این چاه را به کشتی های نفتکش منتقل کند.
تلاش نخست شرکت بریتیش پترولیوم برای انجام این عملیات دچار مشکل شده و مهندسان این شرکت قرار است با انجام اصلاحاتی این عملیات را دوباره از سرگیرند.
در پی انفجار در یک سکوی نفتی در خلیج مکزیک در اواخر ماه آوریل و غرق شدن این سکو، روزانه حدود 210 هزار گالن نفت خام به دریا نشت می کند.
این در حالی است که تلاش برای جلوگیری از سرایت آلودگی نفتی به سواحل آمریکا ادامه دارد.
روز گذشته ( شنبه ) اعلام شد که این آلودگی به سواحل ایالت می سی سی پی رسیده است. آلودگی نفتی پیش تر به ایالت های لوئیزیانا و آلاباما رسیده بود.
دولت آمریکا روز گذشته ( شنبه ) بار دیگر تاکید کرد که هزینه پاکسازی و مقابله با آلودگی محیطی ناشی از این حادثه برعهده شرکت بریتیش پترولیوم است.
چاه نفتی آسیب دیده به این شرکت تعلق دارد و گفته می شود هزینه های مربوط بین 3 تا 10 میلیارد دلار خواهد بود.
شرکت بریتیش پترولیوم پیش از این سعی کرد با تهیه دو مخزن جمع آوری کننده غول پیکر روی چاه آسیب دیده را بپوشاند و با استفاده از آن نفت نشت یافته را به کشتی های جمع آوری کننده منتقل کند.
این عملیات به خاطر تجمع بلورهای یخ مانند در درون قیف جمع آوری کننده با شکست مواجه شد.
بریتیش پترولیوم هم زمان در حال حفر چاه های کمکی با هدف جلوگیری از نشت نفت است. این عملیات چند ماه به طول خواهد کشید.
صویر**2351** 1506 شماره 097 ساعت 18:42 تمام
۰ نفر