۱۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7958507
T T
۰ نفر
سفیر ایران در تفلیس با وزیر فرهنگ گرجستان دیدار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/11 فرهنگی.گرجستان.ایران باکو - در دیدار مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با نیکولاز روروا وزیر فرهنگ و حفظ آثار تاریخی گرجستان، طرفین درمورد راههای همکاری دو کشور در زمینه های فرهنگی و حفظ آثار تاریخی گفتگو کردند.
طبق اعلام واحد مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، در این دیدار ضمن مرور روابط دو کشور در زمینه های فرهنگی، هنری، تاریخی ، میراث فرهنگی و صنایع دستی ، راههای گسترش هرچه بیشتر این مناسبات بررسی شد.
طرفین در این دیدار همچنین در مورد برنامه همکاری های آتی دو کشور در زمینه تمدید سند برنامه اجرایی همکاری های مربوط به امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برنامه مبادلات فرهنگی، علمی، آموزشی و ورزشی مذاکره کردند.
در دیدار سفیر کشورمان با وزیر فرهنگ و حفظ آثار تاریخی گرجستان، همچنین در مورد برگزاری هفته های فرهنگی به صورت متقابل در دو کشور بررسی و مذاکره شد.
بازسازی و مرمت آثار تاریخی در گرجستان توسط کارشناسان ایرانی و همکاری در زمینه حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی نیز از دیگر مباحثی بود که در این ملاقات مطرح شد.
ماه گذشته نیز در جریان دیدار علی اکبر اشعری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از گرجستان، سه تفاهم نامه همکاری در زمینه های آرشیو و اسناد ، نسخ خطی و کتابخانه ملی، بین طرفین امضا شده بود.
خاورم/1894 شماره 083 ساعت 14:29 تمام
۰ نفر