۱۸ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7959656
T T
۰ نفر
بیشتر مردم فرانسه خواستار ترمیم فوری کابینه این کشور هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/18 سیاسی.فرانسه.سارکوزی.ورث پاریس - یک نظرسنجی که به دنبال بحران اخیر در دولت فرانسه انتشار یافته است نشان می دهد 55 درصد مردم فرانسه انتظار دارند نیکلا سارکوزی رییس جمهوری این کشور نسبت به ترمیم فوری کابینه اقدام کند.
به گزارش ایرنا، سارکوزی به دنبال کاهش محبوبیت خود نزد افکار عمومی از چند ماه پیش با حضور کمتر در رسانه ها تلاش کرده است فرانسوا فیون، نخست وزیر خود را برای پاسخگویی به سئوالات مطرح در سطح جامعه، در برابر مردم قرار دهد، اما به رغم این روش، نظرسنجی ها نشان می دهد مخالفت مردم همچنان متوجه سیاستهای سارکوزی است.
بنا بر اعلام موسسه نظرسنجی فیوپ 64 درصد مردم فرانسه سیاستهای سارکوزی را قبول ندارند.
از هفته گذشته در پی ماجرای فساد مالی وزیران و بویژه در 48 ساعت اخیر با افشای نقش اریک ورث وزیر کار فعلی و خزانه دار حزب حاکم یو. ام.پ. در مسئله معروف به ورث، سارکوزی، بتانکور جو ملتهبی برضد شخص رییس جمهوری و دولت وی در فرانسه حاکم شده است.
دولت به رغم انتشار اسناد و آغاز روند بررسی های قضایی در مورد پولهایی که لیلیان بتانکور سرمایه دار فرانسوی از طریق ورث برای کمک به سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 میلادی داده است از برکناری این وزیر خودداری می کند.
سارکوزی هفته پیش گفته بود برکناری ورث به این معنا است که او مشکلی داشته است.
نظرسنجی تازه همچنین حاکی است که این موضوع بعد از موضوع اصلاحات در بازنشستگی که به اعتصاب و تظاهرات نمادین و سراسری دو هفته پیش انجامید، از مهمترین نگرانی های مردم فرانسه است.
بجز مخالفت سنتی احزاب چپ، اینک صداهای مخالف از درون اردوی راست حامی دولت نیز که تاکنون از سارکوزی و ورث دفاع کرده اند، شنیده می شود.
این افراد برای آنچه حفظ آبروی جمهوری فرانسه توصیف می شود، خواهان شفاف شدن مسایل شده و همچنین ابرازنگرانی کرده اند که دفاع بیش از اندازه و چشم بسته شان از اینگونه سیاست های سارکوزی، برای آنان نیز در انتخابات آینده گران تمام شود.
سارکوزی بر اثر ماجراهای اخیر که به خروج نمایندگان حزب سوسیالیست از مجلس و تنش در نشست نمایندگان و وزیران انجامید و برخی از رسانه ها آن را طوفان در الیزه نامیده اند، قول داده است در مورد مسایل پیش آمده به زودی به مردم توضیح دهد.
شبد**اروپام 1456**1080**270**2092** شماره 001 ساعت 00:06 تمام
۰ نفر