اعتراف صهیونیست‌ها به گرفتار شدن در جنگ فرسایشی و کمین مرگ لبنان

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران صهیونیست به نداشتن راهبرد جنگی از سوی این رژیم و گرفتار شدن آن در جنگ فرسایشی در جبهه های شمالی و جنوبی اذعان کرد.

به گزارش امروز شنبه ایرنا، رای الیوم در گزارشی آورده است: منابع امنیتی اسرائیلی فاش کردند که رژیم اشغالگر از نداشتن راهبرد جنگی در جبهه های شمالی و جنوبی رنج می‌برد.

«روین برگمن» تحلیلگر امور اطلاعاتی و امنیتی رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک منبع امنیتی عالی رتبه صهیونیست بیان کرد: اگر هم اکنون اسرائیل به سمت توافق، ترجیحا در جنوب زیرا توافق در شمال سخت است، نرود خود را در برابر جنگ فرسایشی خطرناکی خواهد دید. کافی که حزب الله دو موشک و پرتابه در روز شلیک کند آنگاه اسرائیل مجبور به حمله زمینی گسترده به لبنان نه فقط برای ایجاد منطقه حائل میان روستاهای شیعی در جنوب و شهرک های اسرائیلی در شمال بلکه برای نابودی حزب الله و ایجاد منطقه امن، خواهد بود. آیا احدی در اسرائیل خواهان ورود به دام یا کمین مرگ است؟ ما باید دنبال مسئولی باشیم که راهکاری برای فاجعه برای اسرائیل بیابد و این تنها نقطه امید است.

برگمن در ادامه به نقل از منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در دهم اکتبر سال ۲۰۲۳، وزیر جنگ طرح ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله را در بیروت برنامه ریزی کرد، هنگامی که نتانیاهو از اتاق نشست خارج شد و پس از مدتی برگشت به شرکت کنندگان گفت که مذاکرات سختی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا داشته زیرا بایدن به او فشار آورده است که ترور انجام نشود. در نتیجه این فشار و حمایت «گادی آیزنکوت و بنی گانتز»، نتانیاهو دستور بازگشت جنگنده هایی را داد که «یوآف گالانت» آنها را فرستاده بود.

این تحلیلگر در ادامه از سند محرمانه آماده شده از سوی ژنرال «عمیت ساعر» رئیس سابق اطلاعات نظامی این رژیم خبر داد که در ۲۳ ماه جولای گذشته ارائه شده و در آن آمده است: طی سالیان اطلاعات اسرائیل افزایش اعتماد حزب الله در رویارویی با اسرائیل را رصد کرده است و اینکه دبیرکل حزب الله به باوری رسیده که جسارت آن را پیش از این نداشته است.

این تحلیلگر بیان کرد: قدرت بقا و رویارویی با اسرائیل از نصرالله رهبر عربی با محبوبیت مردمی بالا در خاورمیانه ساخته بود. در جنگ دوم لبنان(جنگ ۳۳ روزه) سه بار اسرائیل تلاش کرد که نصرالله را ترور کند اما ناکام ماند و این به علت ضعف اطلاعات اسرائیل و نداشتن اطلاعات از حزب الله بود. پس از پایان جنگ قاسم سلیمانی، همه امکانات را برای احیای این حزب و ورود به مسابقه تسلیحاتی در اختیار حزب الله قرار داد.

برگمن در پایان به نقل از منابع آگاه در تل آویو تاکید کرد: حزب الله از ۱۰ درصد توان خود استفاده نکرده است و به دنبال واکنش به ضربات دریافتی است. در دایره اطلاعات تکه پاره شده به افسران دستور داده شده است که بی وقفه به دنبال این باشند که آیا حزب الله می تواند دستاوردی مشابه هفتم اکتبر داشته باشد. در هر صورت سرخوشی و سرمستی (پس از ترور سید حسن نصرالله) میان تصمیم گیرندگان و بخشی از اسرائیلی ها را باید فراموش کرد زیرا اوضاع همچنان بغرنج و پیچیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha