۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7961987
T T
۰ نفر
کره شمالی برای مقابله با تهدیدهای نظامی آمریکا اعلام آمادگی کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/02 سیاسی.کره شمالی.جنگ مقدس.هسته ای تهران - به گزارش بی.بی.سی، کره شمالی روز شنبه به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی واکنش نشان داد و اعلام کرد که براساس قدرت بازدارندگی هسته ای خود آماده است هر زمان که لازم باشد جنگی مقدس را علیه این دو کشور آغاز کند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، شبکه خبری بی.بی.سی افزود: این خبر را خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA به نقل از مقامات دفاعی پیونگ یانگ مخابره کرده است.
بی.بی.سی گفت: تنش بین دو کره بویژه پس از غرق شدن یک ناوچه نظامی کره جنوبی در ماه مارس گذشته شدت یافته است.
این شبکه خبری با اشاره به اینکه قرار است طی روزهای آینده آمریکا و کره جنوبی در آب های منطقه ای یک رزمایش مشترک نظامی برگزار کنند، افزود: کمیسیون قدرتمند دفاع ملی کره شمالی (NDC( در مورد برگزاری این رزمایش مشترک نظامی گفته است، تمامی این مانورهای جنگی با هدف تحریک کردن جمهوری دمکراتیک خلق کره ، صورت می گیرد.
براساس این گزارش ، در بیانیه کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی آمده است ارتش و ملت جمهوری دمکراتیک خلق کره بر اساس قدرت بازدارندگی هسته ای خود هر زمان که لازم باشد جنگی مقدس تلافی جویانه را به شیوه خود با امپریالیسم آمریکا و نیروهای دست نشانده کره جنوبی که به عمد تلاش دارند اوضاع را به آستانه جنگ سوق دهند، آغاز خواهد کرد.
بی.بی.سی گزارش کرد کاخ سفید در پاسخ گفته است هیچ علاقه ای به جنگ لفظی با کره شمالی ندارد.
فیلیپ جی. کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است ، آمریکا خواهان اقدامات سازنده بیشتر و به کار بردن اظهارات تحریک آمیز کمتری از سوی پیونگ یانگ است.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز امروز (شنبه ) گزارش داد کره شمالی در پاسخ به رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده است که هر زمان که لازم باشد برای دفاع از خود در برابر آمریکا و کره جنوبی به عامل بازدارندگی قدرتمند هسته ای روی خواهد آورد.
کره شمالی روز گذشته (جمعه ) با هشدار در مورد اعمال فشارهای جدید آمریکا علیه پیونگ یانگ و برگزاری رزمایش نظامی در آب های این منطقه ، اعلام کرد که به این اقدامات پاسخی فیزیک خواهد داد.
کره شمالی اتهام غرق شدن ناوچه چیونان کره جنوبی در 26 ماه مارس (6 فروردین ماه ) که منجر به مرگ 46 ملوان شد را همواره رد کرده است .
پیونگ یانگ ، حضور ناوگان دریایی آمریکا که قرار است در رزمایش مشترک دریایی و هوایی آمریکا و کره جنوبی ، در 25 ماه ژوئیه (سوم مردادماه ) در آب های این منطقه برگزار شود اقدامی تهدید آمیز علیه تمامیت ارضی خود می داند.
صویر 1609**1302** شماره 087 ساعت 13:20 تمام
۰ نفر