۱۷ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7964280
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت دولت منتخب فلسطین: جان صدها بیمار در نوار غزه در خطر است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/17 کلیات.خارجی.غزه.فاجعه انسانی امان- وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطین در غزه روز یکشنبه نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در بیمارستان های نوار غزه در نتیجه ادامه قطع برق برای ساعت های متوالی، هشدار داد.
به گزارش ایرنا، دکتر باسم نعیم وزیر بهداشت فلسطین در جریان افتتاح زایشگاه و بیمارستان کودکان در شهر دیر البلح در منطقه میانه نوار غزه گفت: بحران قطع برق در غزه به دلیل نبود قطعات یدکی و سوخت است و در نتیجه تصمیمات سیاسی شناخته شده برای وارد کردن فشار به ساکنین نوار غزه است.
وی افزود: دولت فلسطین به دور از جنجال های سیاسی و برای خدمت به شهروندان فلسطینی و ادامه برق رسانی به همه با همه تلاش خود فعالیت می کند نعیم با هشدار نسبت به وقوع بحران انسانی بزرگ خواستار دخالت فوری همه نهادها و سازمان های محلی و بین المللی برای رساندن سوخت به بیمارستان ها شد تا جان صدها بیمار بستری شده در این بیمارستان ها حفظ شود.
از سوی دیگر در پی قطع مکرر برق و افزایش دما ، کمیته عالی ملی امداد رسانی و اورژانس وضعیت فوق العاده در کلیه بیمارستان های نوار غزه اعلام کرد.
دکتر معاویه حسنین مدیر کل اورژانس در بیمارستان های نوار غزه نیز روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در غزه نسبت به وقوع فاجعه انسانی در بیمارستان ها به ویژه دربیمارستان های کودکان و بخش های زایمان، هشدار داد.
وی افزود: بر اثر توقف تنها نیروگاه تولید برق در نوار غزه ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان ها به ویژه در بخش های دیالیز کلیه و سی سی یو دچار اختلال شده است.
حسنین افزود: برق رسانی بیمارستان ها بوسیله ژنراتورها انجام می گیرد که نیاز به قطعات یدکی و سوخت دارند و قطع برق در آنها ممکن است به مرگ دهها کودک و بیمار در هنگام انجام عمل جراحی شود.
به گفته این مسوول فلسطینی، به دلیل قطع برق دهها بیماری که در خانه های خود از دستگاه های پزشکی و اوکسجین استفاده می کردند به بیمارستان ها منتقل می شوند .
مترجمام 1078**1439** شماره 097 ساعت 20:01 تمام
۰ نفر