۱۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7968658
T T
۰ نفر
دستیارهیلاری کلینتون در امور قفقاز با وزیر خارجه آذربایجان دیدار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/17 سیاسی.آذربایجان.آمریکا باکو - تینا کایدانف دستیار وزیر امورخارجه آمریکا در امور قفقاز، روز چهارشنبه، در باکو با المار محمد یاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
طبق اعلام واحد مطبوعاتی وزارت امورخارجه آذربایجان در این دیدار طرفین در مورد مسائل قفقازجنوبی، آخرین وضعیت در مناقشه قره باغ و گفتگوهای آذربایجان و ارمنستان برای حل مناقشه بحث و تبادل نظر کردند.
گفته می شود، خانم کایدانف در باکو علاوه بر ملاقات با برخی از مقامات رسمی ، با نمایندگان تعدادی از احزاب و سازمانهای غیردولتی هم دیدار خواهد کرد دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور قفقاز و آسیای میانه در اردیبهشت ماه سالجاری نیز از باکو دیدار کرده بود.
این دیدار در زمانی انجام شد که روابط باکو و واشنگتن در پی دعوت اوباما از رییس جمهوری ارمنستان برای شرکت در اجلاسی در آمریکا و عدم دعوت از رییس جمهوری آذربایجان، به سردی گراییده بود.
به دنبال دیدار کایدانف از باکو و ملاقات های وی با برخی از مقامات آذری، ابتدا وزیر دفاع آمریکا و بعد از وی وزیر امورخارجه این کشور به باکو سفر کردند.
طبق اعلام برخی رسانه های آذری در پی انعقاد قرارداد همکاری نظامی میان ارمنستان و روسیه و تمدید مدت استفاده روسیه از پایگاه گیومری ارمنستان که با واکنش باکو همراه بود، دولت این کشور انتظار همراهی از واشنگتن را داشت ولی آمریکا با عبور از کنار این مسئله آن را مربوط به روابط دو کشور روسیه و ارمنستان دانست.
علاوه بر این دولت آذربایجان از عدم تعیین سفیر از سوی آمریکا به سفارت این کشور در باکو با گذشت حدود یک سال از پایان ماموریت سفیر قبلی ناخشنود است.
گفته می شود در دیدار دستیار وزیر خارجه آمریکا از باکو این مسائل نیز احتمالا میان طرفین مذاکره خواهد شد و با توجه به انتخابات در پیش روی پارلمانی جمهوری آذربایجان، دیدگاهها و انتظارات آمریکا در این مورد با مقامات رسمی و نمایندگان تشکلها و احزاب این کشور گفتگو خواهد شد.
خاورم/1894 شماره 116 ساعت 16:29 تمام
۰ نفر