۲۳ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7969394
T T
۰ نفر
سرطان و تولد نوزادان ناقص نتیجه حملات نیروهای خارجی به فلوجه عراق ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/23 سیاسی.عراق.فلوجه.بیماری لندن- یک پژوهشگر و نویسنده انگلیسی گفت: مرگ و میر ناشی از سرطان در میان عراقی ها در نتیجه حملات نیروهای انگلیسی و آمریکایی به فلوجه به یک بحران تبدیل شده و این بحران در حال حاضر چنان جدی است که پزشکان محلی به خانواده ها توصیه می کنند بچه دار نشوند.
نیکلاس وود نویسنده کتاب جنگ عراق ؟ جنایت جنگی یا جنگ منصفانه ؟ به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آخرین بررسی های انجام شده، نرخ مرگ و میر کودکان در اثر ابتلا به سرطان در شهر فلوجه عراق که در سال 2004 توسط نیروهای آمریکایی و سپس نیروهای انگلیسی هدف بمباران و تهاجم قرار گرفت اکنون از نرخ مرگ و میر کودکان مبتلا به سرطان در میان بازماندگان حملات اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی در سال 1945 فراتر رفته است.
وی با استناد به گزارش های منتشره شده در این زمینه گفت: نرخ مرگ و میر در اثر ابتلا به سرطان در میان کودکان فلوجه در شش سال گذشته 12 برابر شده است.
به گفته وود، همچنین تعداد زنانی که در طول این مدت به سرطان سینه مبتلا شده اند 10 برابر افزایش یافته است.
این نویسنده انگلیسی که پژوهش های مستقلی درباره تاثیرات زیست محیطی جنگ عراق انجام داده است، افزود: 70 درصد خانه ها و مغازه های شهر فلوجه در حملات آمریکایی ها و انگلیسی ها خراب شد و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنها از بمب های شیمیایی ممنوعه و مهمات فسفری که حاوی اورانیوم غنی شده بودند، استفاده کرده اند.
وی گفت: تولد نوزادان ناقص الخلقه با یک چشم، دو سر و با دست و پاهای به هم چسبیده و انواع نارسایی های دیگر نمونه ای از اثرات به جا مانده از سلاحهای مخربی است که در فلوجه استفاده شده است.
آقای وود گفت: بر اساس آخرین آمار، تولد نوزادان ناقص در فلوجه بیش از هزار مورد است و در بسیاری از مواقع نوع نقص هم بی سابقه است و تنها ممکن است نمونه مشابه آن در بین کودکان هیروشیما و ناکازاکی دیده شود.
این نویسنده انگلیسی گفت: افزایش زاد و ولد کودکان ناقص در فلوجه به حدی است که برخی از زوجها از داشتن فرزند امتناع می کنند و یا به مصرف داروهایی وادار می شوند که با عوارض جانبی همراه هستند.
وی افزود: آثار شیمیایی برجای مانده از سلاحهای شیمیایی و همچنین فسفر سفید تنها منحصر به تولد نوزادان ناقص الخلقه در فلوجه نیست بلکه به دیگر شهرهای عراق نیز سرایت کرده است.
روزنامه ایندیپندنت انگلیس چندی پیش در گزارشی نوشت: برخی از خانواده های عراقی در فلوجه اقدامات حقوقی علیه ارتش انگلیس آغاز کرده اند.
بر اساس این گزارش، استفاده آمریکا و انگلیس از سلاحهای حاوی اورانیوم غنی شده یک جنایت جنگی محسوب می شود و ناقض معاهده های بین المللی همچون پروتکل گاز سمی ژنو مصوب سال 1925، کنوانسیون های ژنو مصوب سال 1949 و کنوانسیون های لاهه مصوب 1899 و 1907 است.
اروپام 345**333** شماره 075 ساعت 13:49 تمام
۰ نفر