۱۴ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7973185
T T
۰ نفر
دادگاهی در هلند به شکایت مسلمانان علیه یک قانونگذار رسیدگی می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/14 سیاسی.هلند.آمستردام.مسلمانان تهران - مسلمانان هلند معتقدند که سخنان اسلام ستیزانه گرت ویلدرز، سیاستمدار هلندی، باعث انحراف نگرش ها در مورد مسلمانان و ایجاد حس ناامنی و خطر برای آنها شده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از آمستردام، یکی از شاکیان در شکوائیه ای که روز چهارشنبه در جلسه محاکمه ویلدرز قرائت کرد، اظهار داشت: من و خانواده ام به علت اظهارات مکرر اسلام ستیزانه آقای ویلدرز در مورد مسلمانان هلند، دیگر در این کشور احساس امنیت نمی کنیم.
دهها شکایت دیگر، نهایتا دادستان های عمومی هلند را بر آن داشت تا با استناد به سخنان مکرر ویلدرز در خصوص مقایسه اسلام با فاشیسم، درخواست برای ممانعت از مهاجرت مسلمانان و تحریم قرآن، اتهاماتی را در پرونده وی بگنجانند.
وی به دامن زدن به تبعیض و تنفر و توهین به اعتقادات مذهبی دیگران متهم است که در صورت اثبات، به یک سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.
ویلدرز که نظرسنجی ها از محبوبیت وی در بین مردم هلند حکایت دارد، ارتکاب هرگونه عمل اشتباهی را رد کرده و معتقد است که نظراتش در چهارچوب آزادی بیان مطرح شده و از طرف بیش از یک میلیون نفر که در انتخابات سراسری ماه ژوئن (خرداد ماه ) به وی رای دادند، حمایت می شود.
وی قضات دادگاه را به تعصب متهم کرد، اما با پیشنهادش در زمینه تغییر این قضات موافقت نشد. وی روز دوشنبه در سخنانی مدعی شد که جلسه دادگاه محاکمه وی، سیاسی است و در دادگاه سکوت می کند.
نزاع و جدل در مورد مهاجرت یک دهه است که بر سیاست هلند همانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، سایه افکنده است. نظارت بر مساله مهاجرت با توجه به خشم روزافزون نسبت به حضور رو به رشد مسلمانان در هلند و مشکل آنها در پذیرفتن ارزش های ملی این کشور، به طور مستمر سخت تر شده است.
مسلمانان هلند که غالبا از مراکش و ترکیه هستند، در حال حاضر 6 درصد از جمعیت 16 میلیون و 500 هزار نفری این کشور را تشکیل می دهند.
بسیاری از مردم معتقدند که دولت نسبت به مشکلات به وجود آمده توسط مهاجرین ، کوتاهی کرده است. از سویی به باور برخی، ویلدرز با گفتن جملاتی مانند اینکه باید قرآن را پاره کرد و آن را به گوشه ای انداخت، از خط قرمز ها عبور کرده است.
اجازه نیافتن مسلمانان برای ورود به هلند، از جمله اهداف سیاسی ویلدرز بود که در سال 2007 مطرح شد.
مترجمام **اف 9109** 1396** شماره 161 ساعت 18:47 تمام
۰ نفر