۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7977373
T T
۰ نفر
تظاهرات در آمستردام علیه به قدرت رسیدن راست های افراطی در هلند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/09 سیاسی.هلند.آمستردام.گرت ویلدرز تهران - شبکه تلویزیونی الجزیره قطر روز یکشنبه اعلام کرد: آمستردام پایتخت هلند روز گذشته صحنه برگزاری تظاهرات در مخالفت با روی کار آمدن راست های افراطی در این کشور بود.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از الجزیره، دولت هلند با حزب راست افراطی آزادی به ریاست ویلدرز که مدافع رژیم صهیونیستی، نژاد پرستی و مخالف اتباع خارجی به ویژه مسلمان است متحد شده است.
تظاهرکنندگان گفتند که دولت با پذیرش حزب آزادی، مدافع افکار این حزب شده است. در حالی که ویلدرز به اتهام تشویق به نژادپرستی و ایجاد نفرت علیه مسلمانان در این کشور محاکمه می شود، وی کوشش می کند از این محاکمه بهره برداری کرده و خود را قربانی جلوه دهد و به همین دلیل نظرسنجی ها حاکی از افزایش محبوبیت ویلدرز است.
برپاکنندگان این گردهمایی در مرکز شهر آمستردام امیدوارند برگزاری این تظاهرات به اهرم فشاری بر دولت هلند و نیز بر دولت های کشورهای اسلامی تبدیل شود، تا از اقلیت مسلمان هلند در مبارزه با افراطیون نژادپرست حمایت کنند.
تظاهرکنندگان گفتند بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی روابط اقتصادی گسترده ای با هلند دارند، بنابراین باید با استفاده از این اهرم، اقدام دولت هلند در متحد شدن با حزب افراطی راستگرا را محکوم کرده و از حقوق مسلمانان در این کشور حمایت کنند.
صدها هلندی در این گردهمایی بر لزوم تلاش دولت برای حمایت از اصول همزیستی مسالمت آمیز در جامعه این کشور تاکید کردند و گفتند که فعال شدن راست های افراطی موجب بروز شکل های مختلفی از نژادپرستی در زندگی روزمره هلند شده است.
از سوی دیگر بعضی سازمان ها و گروه های اروپایی تجمع مشابهی را با هدف حمایت و تایید راست های افراطی و رهبر تحت محاکمه آن، در هلند برگزار کردند.
صویر1609**1486**1491** شماره 057 ساعت 11:57 تمام
۰ نفر