۱۹ آبان ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7979476
T T
۰ نفر
طغیان رودخانه های جنوب ایتالیا صدها خانواده را سرگردان کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/08/19 اجتماعی.بارش.رودخانه.ایتالیا رم - در پی بارش های سیل آسا و طغیان برخی از رودخانه های جنوب ایتالیا، صدها خانواده از ترس، منازل خود را رها کرده و به دنبال سرپناه سرگردانند به گزارش ایرنا از منابع خبری، رودخانه های سله ،سولوفرانا و تاناگرو در نزدیکی شهر سالرنو در جنوب ایتالیا بر اثر بارندگی های شدید، طغیان کرده و ماموران امداد رسانی و آتش نشانی تلاش می کنند به مردم برای ترک منطقه کمک کنند.
جریان آب علاوه بر مختل کردن تردد خودروها، حرکت ساکنان را نیز که با پای پیاده در حال ترک منطقه هستند با مشکل مواجه کرده است.
وزش شدید و تند باد حتی مانع تردد کشتی های مسافربری به ویژه در دریای مدیترانه در مسیر جزیره سیسیل به جزایر لامپه دوزا و پانتلریا شده است.
اداره هواشناسی منطقه پیش بینی کرده است که با تداوم بارندگی ها، رودخانه های دیگری نیز در ایتالیا در معرض طغیان قرار گیرند.
بارندگی های شدید چند روز گذشته در سراسر ایتالیا موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در بسیاری از مناطق این کشور به ویژه مناطق شمالی شده است و در پی آن صدها منزل تخریب و هزاران نفر نیز آواره شده اند.
میلیون ها ایتالیایی در مناطقی زندگی می کنند که در معرض تهدید رودخانه ها در مواقع بارندگی هستند.
ایتالیا سالانه یک میلیارد یورو برای ترمیم خسارات های وارده از سیل و رانش زمین هزینه می کند و در 10 سال گذشته در این کشور 70 مورد اعلام وضعیت اضطراری به خاطر وقوع سیل اعلام شده است.
ایتالیا نیاز به 40 میلیارد یورو برای امن کردن اراضی خود در قبال این پدیده طبیعی دارد.
اروپام ** 1985**1596**2171 شماره 171 ساعت 18:20 تمام
۰ نفر