۲۴ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7985154
T T
۰ نفر
مردم جولان بر تمسک به هویت و پایداری در مقابل رژیم صهیونیستی تاکید کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/24 سیاسی.خارجی.سوریه.جولان دمشق - مردم منطقه اشغالی جولان سوریه بار دیگر تصمیم پیوستن این منطقه به اراضی رژیم صهیونیستی توسط مجلس این رژیم (کنیست ) را رد کرده و بر هویت عربی و پایداری در مقابل رژیم نژادپرست صهیونیستی تاکید کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، اهالی جولان اشغالی با صدور بیانیه ای تاکید کردند: براساس قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی هیچ گونه حقی در انضمام جولان به اراضی خود ندارد.
کنیست رژیم صهیونیستی در تاریخ 14 فوریه سال 1981 مصوبه ای مبنی بر پیوستن جولان به اراضی این رژیم تصویب کرد که با مخالفت و مقاومت اهالی منطقه مواجه شد و تاکنون نتوانسته است به آن عمل کند.
مردم منطقه جولان به مناسبت بیست و نهمین سالروز این مصوبه کنیست رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای خاطرنشان کردند: براساس قوانین بین المللی ، توافق نامه ها و پیمان های جهانی حاکمیت ملی بر جولان حق سوریه است.
مردم جولان تاکید کردند: ما به وطن مادری خود به رهبری بشار اسد رییس جمهوری سوریه و هویت عربی سوری تمسک جسته و در برابر جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی با اراده راسخ خواهیم ایستاد.
اعتراض های گسترده ای که مردم جولان در سال 1982 میلادی، دومین سالروز تصویب این مصوبه انجام دادند، دلیل آشکار و تعبیر واقعی تمسک به عربیت و سرزمین مادری است.
رژیم صهیونیستی تاکنون با وجود اقدامات مختلف نظامی و غیرنظامی قادر به تغییر حقیقت تاریخ و هویت مردم منطقه جولان نشده است.
ریاض حجاب استاندار قنیطره در گفت وگو با سانا اظهار داشت: مردم جولان تصمیم پیوستن این منطقه به اراضی رژیم صهیونیستی را رد کرده و هر سال به همین مناسبت بر عربیت و هویت خود و نیز عقب نشینی رژیم صهیونیستی تا مرزهای سال 1967 میلادی تاکید کردند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با دستگیری و زندانی کردن و فشار بر مردم ما در جولان اشغالی و آزار و اذیت آنها نمی تواند اراده شان را در پایداری دفاع از سرزمین مادری و هویت تاریخی آنان شکست دهد.
جولان نام ارتفاعاتی در استان قنیطره سوریه است که رژیم صهیونیستی در سال 1967 آن را اشغال کرد.
صهیونیست ها علاوه بر جولان یک هزار و 800 کیلومتر از این استان را در جریان جنگ 1967 اشغال کردند اما نیروهای سوریه در جنگ 1973 توانستند 600 کیلومتر از استان قنیطره را آزاد کنند.
خاورم1392**1436**2133**3 شماره 025 ساعت 12:11 تمام
۰ نفر