۱۶ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7999141
T T
۰ نفر
دبیرخانه همایش همزیستی مسالمت آمیزبین اسلام و ادیان هندی دردهلی نو دایر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/16 فرهنگی.اسلام.هندو دهلی نو - رییس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه دهلی نو گفت: دبیرخانه دائمی همایش همزیستی مسالمت آمیز بین اسلام و ادیان هندی در مرکز پژوهشی این دانشگاه دردهلی نو دایر شد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مهدوی یکشنبه شب درآیین پایانی همایش بین المللی مبانی اخلاقی در اسلام وادیان هندو افزود: این دبیرخانه دائمی در طول سال آمادگی برگزاری نشستها و جلسات گفت و گوی دینی را دارد.
وی اظهار داشت: دراین همایش، اندیشمندان اسلامی و ادیان هندی 100 مقاله علمی ارائه کردند که 30 مقاله منتخب آن در مدت دو روز دربخشهای مختلف ارائه شد.
وی گفت: هدف از برگزاری و سازماندهی این همایش تعیین اصول و مبانی مشترک اخلاقی در ادیان هندی و اسلام ازجمله هندوئیسم، سیکیسم و جنیسم با تاکید بر نقش اخلاقیات مشترک در همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان بود.
رییس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه دهلی نو ادامه داد ارائه الگوی همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان در هندوستان برای سایر جوامع از دیگر اهدافی بود که این همایش بین المللی دنبال می کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران درهند نیز درمراسم پایانی این همایش گفت: از ضرورتهای جهان امروز همزیستی مسالمت آمیز است که ریشه در اخلاق آدمی داشته و در این همایش بین المللی با تاکید بر مبانی مشترک اخلاقی برای همزیستی مسالمت آمیز تاکید شد.
سید مهدی نبی زاده افزود:: این گونه همایشها موجب هوشیاری و بیداری مردم در جوامع مختلف شده تا حاکمان مستبد و دلبستگان زر و زور نتوانند با ایجاد اختلاف بین مردم و ادیان به اهداف شوم خود برسند.
آساق 1577**589** شماره 029 ساعت 08:55 تمام
۰ نفر