۳ اسفند ۱۳۹۰، ۱۹:۱۸
کد خبر: 80001250
T T
۰ نفر

سنندج - رئيس هيات نظارت بر انتخابات استان كردستان گفت: 70 درصد كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان تاييد صلاحيت شدند كه اين ميزان با ميانگين كشوري فاصله چنداني ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی خسروپناه روز چهارشنبه در همایش سراسری اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات كردستان در سنندج افزود: وسع نظر و توصیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری و لحاظ كردن شرایط حداقلی از جمله شاخص‌ها و راهكارهای مدنظر در راستای تأیید صلاحیت كاندیداها بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه كاندیداهای تایید صلاحیت شده از حداقلی تا حداكثری واجد شرایط هستند لذا باید مردم به داوطلبی رأی دهند كه ویژگی حداكثری را دارا باشد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات كردستان با اشاره به اینكه در بحث هیات‌های نظارت نیز مواد سه و چهار قانون انتخابات وجود دارد گفت: ماده سه این قانون مربوط به بحث نظارت است و به تمامی موارد مربوطه در این اشاره شده و لازم است كه مجریان امر انتخابات در استان جایگاه هیات‌های نظارت را بدانند و به این مهم توجه كنند.

به گفته وی در ماده چهار قانون انتخابات شیوه‌ های نظارتی شورای نگهبان به تعیین عوامل نظارتی به شكل معمول در قالب هیئت ‌های نظارت اشاره شده كه در شعب اخذ رأی در قالب ناظر و ناظرمسئول و در خارج از شعبه برای سركشی از ناظران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح كرد: همچنین طبق این ماده نظارت از طریق رسیدگی به شكایات بازرسان وزرات كشور مستقر در استان‌ ها صورت می گیرد و این بازرسان موظفند حسن اجرای انتخابات را به اطلاع هیئت‌ های نظارت برسانند.

خسرو پناه با اشاره به تعیین بازرس گفت: شورای نگهبان و هیئت های نظارت در هر حوزه انتخابیه دو نفر و در هر بخش یك نفر را به عنوان بازرس معرفی خواهند كرد.

فرماندار شهرستان بیجار نیز در این همایش حفظ كامل بی طرفی در انتخابات، امانت داری، سالم برگزار كردن انتخابات، تلاش مضاعف و شبانه روزی، مطالعه دقیق قوانین و دستورالعمل های انتخابات را از وظایف اصلی مجریان و مسئولان عنوان كرد.

خلیل جمشیدی حضور حداكثری مردم در انتخابات را مجب خنثی كردن توطئه های دشمنان نظام اسلامی عنوان كرد و افزود: دشمنان از راههای مختلف در صدد ایجاد تشویش و نا آرام جلوه دادن این انتخابات هستند اما باید بدانند كه در مقابل آنان ایستادگی شده و راه به جایی نخواهند برد.

وی با تا كید بر اجرای قانون صحیح انتخابات توسط مجریان و بازرسان و هیات های اجرایی خاطرنشان كرد: همه ما به عنوان برگزار كننده این روداد مهم باید روی ریل قانون حركت كنیم تا دچار صدمه و لطمه نشویم.ك/2

7348/533