تهران- مسوول بانك ميكروارگانيسم مركز ذخاير ژنتيكي و زيستي گفت: تمامي نيازمندي هاي كشور در زمينه ميكروارگانيسم هاي جديد درنيمه اول سال جديد در داخل كشور تامين مي شود.

دكتر 'محمد علی آموزگار' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا یادآور شد : درحال حاضر نیازمندی محققان به بانك میكروارگانیسم های خارج كشور كاهش یافته است .

وی خاطرنشان كرد : تا سال گذشته برای شناسایی میكروارگانیسم ها در 90 درصد موارد به خارج از كشور وابسته بودیم و این در حالی است كه در 6ماه گذشته با بهبود روش ها در مركز ذخایر ژنتیكی و زیستی 80 درصد روش های شناسایی میكروارگانیسم ها در كشور انجام می شود.

مسوول بانك میكروارگانیسم مركز ذخایر ژنتیكی و زیستی ابراز امیدواری كرد كه تا نیمه اول سال آینده صد درصد روش های شناسایی میكروارگانیسم ها در داخل كشور انجام شود.

آموزگار خاطرنشان كرد: در حال حاضر گونه های بومی و پركاربرد در صنایع زیست فناوری در بانك مركز ذخایر ژنتیكی و زیستی كشور ذخیره می شود و در اختیار محققان و مراكز تحقیقاتی قرار می گیرد .

وی اظهار داشت: بانك میكروارگانیسم مركز ذخایر ژنتیكی و زیستی یكی از چهاربانك مركز ذخایر ژنتیكی و زیستی در كشور است كه هدف آن شناخت تنوع زیستی میكروارگانیسم های بومی ایران و نگه داری آنها در شرایط ایمن است.

آموزگار درمورد ارایه میكروارگانیسم های مورد نیاز مراكز پژوهشی و تحقیقاتی تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران در پنج سال آینده در زمره 10 كشور اول جهان در ارایه میكروارگانیسم های جدید خواهد بود .

علمی**9190**1581
۰ نفر