۷ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۲۱
کد خبر: 80006357
T T
۰ نفر

اولين جلسه هماهنگي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كردستان با همكاري ميراث فرهنگي، استانداري و ديگر ادارات و نهادهاي مرتبط استان در سنندج برگزار شد و اعضاي اين ستاد آمادگي استان را براي پذيرايي از مهمانان نوروزي را اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كردستان گزارشی در رابطه با آماده سازی مكان های اقامتی مهمانان و ارائه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران در ایام نوروز ارائه كرد.

امیر الهی افزود: در حال حاضر آماده سازی 23 هتل با ظرفیت سه هزار نفر، 20 مهمان پذیر با ظرفیت هزار نفر، آماده سازی 150 خانه استیجاری با ظرفیت 30 هزار نفر، آماده سازی 60 مجتمع بین راهی با ظرفیت 20 هزار نفر توسط این اداره كل انجام شده است.

امیر الهی افزود: كارهای دیگری نیز در دست اقدام است كه تجهیز 10 ستاد مركزی جهت ارائه اطلاعات و خدمات نوروزی به مسافران، راه اندازی 15 پایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها و موزه و مكانهای تاریخی، چاپ و توزیع 120 هزار برگ راهنمای گردشگری در بین مسافران و گردشگران، چاپ و توزیع 30 هزار ویژه نامه نوروزی، چاپ و نصب 40 بنر و پلاكارد خوش آمد گویی در سطح شهرهای استان و راه اندازی 10 پایگاه درمانی و راهنمای گردشگری در سطح استان از جمله این اقدامات است.

وی تجهیز و آماده سازی 70 نمازخانه و سرویس بهداشتی در سطح استان، برپایی سه سفره هفت سین در سطح شهر سنندج و موزه ها و مكان های تاریخی، استفاده از نیروها و تشكل های گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان، برپایی 4 سفره هفت سین در اداره كل میراث فرهنگی، موزه سنندج، خانه كرد و ستاد تسهیلات نوروزی واقع در خیابان پاسداران، اجرای موسیقی و هلپركی در محل اسكان مسافران، اجرای طرح پیك موتوری برای راهنمای گردشگران، برگزاری مسابقه كردستان شناسی برای منسافران نوروزی را از دیگر این اقدامات دانست.

وی پخش برنامه های نوروزی در صدا و سیمای مركز كردستان و معرفی جاذبه های گردشگری از این شبكه، معرفی شهرهای استان با بازدید گردشگران در سطح شهرهای این استان توسط اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان و با همكاری هلال احمر و آموزش و پرورش استان، تجهیز و آماده سازی 200 كلاس درس برای اسكان مسافران نوروزی تجهیز و اماده سازی موزه ها و مكان های تاریخی در سطح استان را از دیگر برنامه های میراث فرهنگی برای ایام نوروز اعلام كرد.

وی گفت: كشیك 100 نفر نیروی اداره كل میراث فرهنگی برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران به صورت شبانه روز و اعلام شماره تلفن 3285726 و 27 برای ارائه اطلاعات و انتقادات و پیشنهادات و راهنمایی گردشگران نوروزی به صورت شبانه روزی از دیگر اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی استان است.

الهی گفت: استان كردستان یكی از استان هایی است كه در جذب گردشگر بسیار خوب عمل كرده و همه ساله شاهد افزایش 20 تا 25 درصدی مسافران و گردشگران در سطح استان به خصوص شهرهای مریوان و بانه بوده است.

وی افزود: این استان هر ساله باتوجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعت بكر و آب و هوای مطبوع شاهد حضور مسافرانی از اقصی نقاط كشور بوده است كه امیدواریم در سال جدید نیز شاهد این حضور باشیم.

533/7346