رشت - مسوول اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان گيلان گفت: توجه به راي اولي ها به منظور بصيرت افزايي آنها براي مشاركت سياسي و حضور فعال در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ضروري است.

'اسماعیل جانعلی پور' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان در این ایام با برگزاری همایش های مختلف با عنوان 'چشم های بیدار' برای بصیرت افزایی رای اولی ها به منظور شركت باشكوه و آگاهانه آنها در انتخابات مجلس نهم تلاش می كند.

وی اظهار داشت: شركت رای اولی ها در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تمرینی برای مشاركت سیاسی آنها است بنابراین افزایش بصیرت آنها بسیار حائز اهمیت است.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان خاطر نشان كرد: رای اولی ها می توانند با افزایش آگاهی، بصیرت و با انتخاب فرد اصلح در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سرنوست سیاسی كشورشان تاثیر گذار باشند.

وی تصریح كرد: همه مردم بویژه رای اولی ها بایستی در انتخاب فرد اصلح به ویژگی های كاندیداها از جمله ولایت محوری، تخصص، تعهد و آگاه بودن آنها به امور كشور توجه داشته باشند.

جانعلی پور با تاكید بر این مطلب كه اتحادیه انجمن های اسلامی از كاندیدای خاصی حمایت نمی كند، بیان داشت: اتحادیه انجمن های اسلامی تنها برای بصیرت افزایی و مشاركت حداكثری تلاش می كند.

وی با بیان این كه با رسیدن به روزهای پایانی مهلت تبلیغات، رقابت بین نامزدها نیز تندتر می شود، تصریح كرد: داوطلبان باید با رعایت اخلاق انتخاباتی برای جذب حداكثری مردم در پای صندوق های اخذ رای تلاش كنند.

وی قانون مداری و صداقت را از جمله ویژگی های مهم كاندیداها در تبلیغات عنوان و تصریح كرد: كاندیداها باید به گونه ای رفتار كنند كه پاسخگوی حرف های خود بعد از انتخابات نیز باشند.

90 هزار و 284 نفر در گیلان رأی اولی هستند. ك/3.

7286/ 603