۱۲ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۳۴
کد خبر: 80016496
T T
۰ نفر

رشت - نماينده عالي دولت در گيلان با اشاره به حضور پرشور مردم در آغازين ساعات رأي گيري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: ملت ايران مانند هميشه حماسه آفرين خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مهدی سعادتی' روز جمعه پس از شركت در نهمین دوره انتخابات مجلس اظهار كرد: مردم گیلان از همان نخستین ساعات امروز، در صفوف به هم پیوسته این دوره از انتخابات شركت كردند و امیدواریم با برگزاری انتخاباتی پرشور، نمایندگانی اصلح و قانون مدار انتخاب شوند.

وی شركت در انتخابات در همان ساعات آغازین برگزاری را امری واجب دانست و افزود: حضور حماسی مردم در این دوره از انتخابات، برگ زرین دیگری از ملت ایران را در دفتر پر افتخار انقلاب اسلامی ثبت خواهد كرد.

استاندار گیلان با اشاره به حساسیت بالای این دوره از انتخابات ادامه داد: این دوره از انتخابات به لحاظ هجمه های وسیع دشمن برای كم رنگ كردن حضور مردم، تحریم ها و بیداری اسلامی شكل گرفته در منطقه، اهمیت بالایی دارد.

وی به فتنه 88 و تلاش دشمن برای ایجاد روحیه ترس بین مردم اشاره و خاطرنشان كرد: این فتنه، با رهنمودهای حكیمانه مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم خنثی شد.

سعادتی حضور باعظمت مردم در سالروز حماسه 9 دی و نیز راهپیمایی بزرگ 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران را نمونه ای از بصیرت ملت خواند.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت برگزاری انتخابات در گیلان گفت: با ارتباط برقرار شده از طریق ویدئو كنفرانس با فرمانداران همه شهرستان های استان، انتخابات در تمامی حوزه ها با آمادگی كامل هیئت های اجرایی، بازرسی و نظارت آغاز شده و در حال برگزاری است.

سعادتی اطمینان داد كه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور و باشكوه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، یك میلیون و 647 هزار نفر معادل 66 درصد جمعیت گیلان واجد شرایط رأی دادن در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

دو هزار و 442 شعبه اخذ رأی نیز در گیلان پیش بینی شده كه از این میان؛ دو هزار و 88 شعبه ثابت و 354 شعبه نیز سیار است.

انتخابات مجلس نهم با حضور 110 داوطلب كسب 13 كرسی بهارستان در استان گیلان در 11 حوزه انتخابیه شامل رشت، تالش - رضوانشهر و ماسال، لاهیجان و سیاهكل، آستانه اشرفیه و بندركیاشهر، لنگرود، رودبار - منجیل و لوشان، رودسر و املش، صومعه سرا، فومن و شفت، آستارا و بندرانزلی در حال برگزاری است.ك/3

7292/695