۱۴ اسفند ۱۳۹۰، ۸:۵۱
کد خبر: 80021597
T T
۰ نفر

مديركل زندانها واقدامات تاميني وتربيتي استان قزوين گفت: امضاي تفاهم نامه همكاري بين اداره كل زندانها و كميته امداد امام خميني (ره) و انجمن حمايت از زندانيان استان توانمندسازي خانواده زندانيان را بدنبال دارد.

به گزارش ایرنا، 'حمیدرضا فراست طلب' در این مراسم، هدف از عقد این تفاهم نامه را ساماندهی نظام خدمات حمایتی و اجتماعی، انسجام و اثربخشی در كنترل آسیب های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش خدمات مددكاری و حمایت بهتر از زندانیان و خانواده های نیازمند آنها ذكر كرد.

وی اظهار داشت: خانواده هایی كه سرپرست آنها بدلیل ارتكاب جرم یا بزه در زندان تحمل كیفرمی نمایند و تامین معاش آنها با فرد زندانی بوده تحت پوشش طرح حمایتی قرار می گیرند.

این مسوول اضافه كرد: در این طرح علاوه بر رفع نیازهای معیشتی زندانیان نیازمند و خانواده آنان، تلاش می شود، روحیه استقلال و خود باوری و كسب مقبولیت اجتماعی در سایر اعضای خانواده زندانیان ایجاد شود.

مدیركل زندانهای استان قزوین عنوان كرد: واحد مددكاری اجتماعی دو نهاد مرجع بررسی ورسیدگی به مشكلات خانواده زندانیان است وبرای هدفمند كردن فعالیت ها و جلوگیری از موازی كاری و ارایه خدمات مشترك و عادلانه به زندانیان نیازمند وخانواده های آنان فعالیت می كند.

فراست طلب تصریح كرد: نظام مند كردن و شناسایی خانواده زندانیان نیازمند و اولویت بندی مشكلات جهت پیشگیری و بروز آسیب به آنها امری ضروری است و برای رسیدن به مقصود، همكاری و همسویی باسایر نهادهای اجتماعی و حمایتی لازم است.

وی به فرایند اقدامات در اجرای این طرح پرداخت وگفت: مصاحبه و مشاوره مقدماتی و تشخیص نیازمندی توسط واحد مددكاری اجتماعی زندان صورت گرفته و در نهایت واجدین دریافت خدمت به كمیته امداد امام خمینی (ه) معرفی می شوند.

فراست طلب ادامه داد: همچنین فراهم كردن زمینه آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای و اشتغال یكی از اعضای مستعد خانواده، ارایه تسهیلات قرض الحسنه و اشتغالزایی به خانواده ها و زندانیان آزاد شده و ارایه كمك های بلاعوض به خانواده های دارای بیماری های صعب العلاج از دیگر مفاد اجرایی این تفاهم نامه بوده و به نحو مطلوب اجرا می شود.

7390/616