۱۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۴۷
کد خبر: 80021865
T T
۰ نفر

يزد-رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان يزد گفت: همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري، ششم و هفتم خردادماه سال آينده در يزد برگزار مي شود.

به گزارش یكشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد ' مراد علی میر ' افزود: نمایندگان شركت ها و موسسات داخلی و خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری، دست اندركاران و سیاست گذاران داخلی بخش های اقتصادی و موسسات مشاور بازاریابی، یزد های مقیم خارج از كشور و سایر فعالان اقتصادی در این همایش شركت خواهند كرد.

وی معرفی استان و توانمندی های اقتصادی آن، شناسایی و بازاریابی فرصت های سرمایه گذاری، فرهنگ سازی و مساعد نمودن فضای سرمایه گذاری در استان، افزایش سطح آگاهی فعالان اقتصادی، مسئولان و كارشناسان دستگاه های اجرایی با موضوع سرمایه گذاری و روش های تأمین مالی خارجی و افزایش همكاری نهادهای علمی یزد با دستگاههای اجرایی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

میر، هماهنگی و پشتیبانی لازم برای اخذ مجوزهای مورد نیاز سـرمایه گذاران داخلی و خارجی از دستگاه های ذیربط، كاهش بروكراسی اداری در صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران، عرضه پتانسیل ها و ظرفیت های متنوع سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی، جلب مشاركت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه اقتصادی، تسریع در تكمیل و شروع پروژه ها و طرح های اقتصادی، صنعتی و خدماتی استان، افزایش سطح آگاهی و انگیزه متخصصان بخش خصوصی برای استفاده از شركای خارجی و تامین مالی بین المللی و بازاریابی بین المللی برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

رییس سازمان اقتصادی و دارایی استان یزد خاطر نشان كرد: در این همایش، فرصت های سرمایه گذاری در حوزه ها و بخش های صنعت، معدن، انرژی، كشاورزی، صنایع تبدیلی، عمران، توسعه شهری ، امور زیر بنایی، میراث فرهنگی و گردشگری و خدمات ارائه خواهد شد.

دبیر ستاد و مركز خدمات سرمایه گذاری استان یزد تصریح كرد: در راستای برگزاری همایش، دستگاههای اجرایی استان، اولویت های سرمایه گذاری یزد در بخش های مختلف با توجه به اسناد بالا دستی و همچنین نیازها و پتانسیل های هر بخش را ارائه كردند.

استان یزد به دلیل صنعتی بودن، وجود واحدهای تولیدی متعدد از جمله كاشی و سرامیك ، فولاد و غیره و همچنین وجود معادن غنی از پتانسیل ها و ظرفیت های خوب سرمایه گذاری برخوردار است.

نخستین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان یزد با همكاری استانداری یزد، سازمان اقتصادی و دارایی، ستاد خدمات سرمایه گذاری استان و سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران به مدت دو روز در یزد برگزار می شود.ك/1

7546/1968