۱۵ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۳۹
کد خبر: 80023471
T T
۰ نفر

ساري - رييس اداره منابع طبيعي بابل با بيان اينكه به مردم توصيه مي شود منابع طبيعي را دوست داشته باشند ، گفت: منابع طبيعي بستر حيات است و زندگي بدون اين نعمت بزرگ الهي امكان پذير نخواهد بود.

' عسكری حسین پور ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: فرهنگ حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: با فرهنگ سازی صحیح می توان جلوی تخریب بی رویه جنگلها را گرفت و آن را توسعه داد.

وی ادامه داد: با برگزاری نشست های مختلف با مسوولان ، ائمه جمعه ، فرهنگ سازی و نیز با استقبال تشكل های غیر دولتی مختلف در سالهای اخیر، تخریب جنگلها و فضای سبز در حوزه بابل ، بابلسر و فریدونكنار كه در حوزه اداری منابع طبیعی بابل قرار دارند ، كاهش چشمگیری داشته است.

حسین پور ، با اشاره به اینكه هم اكنون تعداد 80 مامور حفاظت از منابع طبیعی حوزه استحفاظی بابل (بابل، بابلسر و فریدونكنار) را برعهده دارند ، اظهارداشت: همچنین علاوه بر آن تعداد500 همیار طبیعت نیز كه به طور پراكنده در بخشهای مختلف سكونت دارند در حفاظت از منابع طبیعی كوشا هستند.

رییس اداره منابع طبیعی بابل بیان كرد: در حال حاضر 180 هزار هكتار جنگل و مرتع در شهرهای بابل، بابلسر و فریدوكنار قرار دارد كه همه باید در حفظ و نگهداری آن كوشا باشند.

حسین پور گفت: در سالجاری تعداد 70 هزار نهال در شهرهای بابل، بابلسر و فریدونكنار غرس شده است.

15 اسفند ماه روز درختكاری نامگذاری شده است.ك/3

7328/503