۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبر: 85160373
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۰۷ هکتار از منابع طبیعی بابل و بابلسر آزادسازی شد

ساری- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت : ۱۰۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در ۲ شهرستان بابل و بابلسر آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین پورحسین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: در یک سال اخیر از مجموع ۱۰۷ هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی آزاد شده ۱۰۴ هکتار در شهرستان بابل و ۳ هکتار در شهرستان بابلسر آزادسازی شد.

وی گفت : بخش بندپی شرقی، بندپی غربی و بابلکنار سه بخش عمده در شهرستان بابل بودند که این اراضی ملی و منابع طبیعی آزادسازی شد.

۱۰۷ هکتار از منابع طبیعی بابل و بابلسر آزادسازی شد

وی افزود : در این اراضی آزاد شده ۲۸۰ باب منزل مسکونی و سرپناه برای دام‌ها جمع آوری شد.

پور حسین تصریح کرد : بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها هرگونه تصرف جدید و ساخت و ساز و غرس درخت در این اراضی بر اساس قانون نیاز به پرونده سازی ندارد و جمع آوری می‌شود.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار ادامه داد : بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم مبارزه و برخورد با تجاوزگران به عرصه‌های ملی و جنگل‌های هیرکانی که میراث کهن ما ایرانیان است با قدرت در حال انجام می‌باشد.

وی بیان کرد: برای قطع و قاچاق درختان هیرکانی ۳۹۴ فقره تنظیم پرونده شد که در این راستا ۲۲۱ دستگاه خودروی حامل چوب قاچاق توقیف و با اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شدند.

توزیع ۱۴۰ هزار اصله نهال صنوبر

رییس منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ آن در یک سال گذشته حدود ۱۴۰ هزار اصله نهال صنوبر در این سه شهرستان توزیع شد که امیدواریم شهروندان در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

۱۰۷ هکتار از منابع طبیعی بابل و بابلسر آزادسازی شد

پورحسین افزود : با حمایت اداره منابع طبیعی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی ۱۴۹ هکتار از اراضی شخصی شهروندان تحت کاشت گونه زود بازده صنوبر قرار گرفت.

وی بیان داشت: ۱۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی با غرس درختان بلوط، افرا و شیردار احیا شدند.

پورحسین ادامه داد : با توجه به تاکید دولت سیزدهم برای آزادسازی سواحل ۵ کیلومتر از سواحل بابلسر به مساحت ۱۲۲ هزار متر مربع هم آزادسازی شد.

وی اظهار داشت: گستره فعالیت اداره منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار ۱۰۰ هزار هکتار می‌باشد که با توجه به کمبود امکانات و جنگلبان همکاران ما در منابع طبیعی با جان و دل در حال خدمت رسانی هستند.

۱۰۷ هکتار از منابع طبیعی بابل و بابلسر آزادسازی شد

وی بیان داشت : بر اساس استانداردهای اعلام شده هر یک هزار هکتار از منابع طبیعی نیاز به یک جنگلبان دارد که منابع طبیعی بابل، بابلسر و فریدونکنار برای هر سه هزار هکتار یک جنگلبان دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بابل، بابلسر و فریدونکنار از شهروندان خواست که در مبارزه با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی زحمتکشان خود را کمک کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با تلفن گویای منابع طبیعی ۱۵۰۴۱۳۹ تماس بگیرند.

شهرستان بابل با ۵۴۰ هزار جمعیت و دو شهرستان ساحلی بابلسر و فریدونکنار به ترتیب با ۷۰ و ۶۵ هزار نفر جمعیت از شهرهای مرکزی مازندران محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha