۲۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۵۳
کد خبر: 80033881
T T
۰ نفر

ساري – رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي مازندران از استقرار نيروهاي اين مجموعه درماني در برخي از محلات ، معابر عمومي و ميدان هاي اصلي شهرهاي اين استان در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

دكتر' فرهاد بزرگی ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ، افزود : امیدواریم با استقرار نیروهای اورژانس و فوریت های پزشكی ، بتوانیم خدمات مناسب تری به مصدومان و آسیب دیدگان احتمالی این مراسم ارائه كنیم.

وی از آمادگی كامل پایگاه های اورژانس در شهرهای مختلف مازندران خبر داد و اظهار داشت : 67 پایگاه اورژانس در شهرهای مختلف استان آماده ارائه خدمات درمانی و فوریت های پزشكی به مصدومان و مجروحان هستند.

بزرگی افزود : تمامی 24 بیمارستان دولتی استان هم در آمادگی كامل بسر می برند تا خدمات مناسب به آسیب دیدگان احتمالی این مراسم ارائه دهند.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی مازندران با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با شهرداری ساری و نیروی انتظامی استان ، گفت : این جلسات به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از مراسم چهارشنبه آخر سال برگزار شده است.

وی تاكیدكرد : شهروندان ساروی كه از ناحیه سر و صورت دچار آسیب دیدگی شوند به بیمارستان بوعلی و افرادی كه از ناحیه اندام ، دست و پا دچار ضایعه ای شوند به بیمارستان شهید زارع منتقل می شوند.

بزرگی تعداد مصدومان مراسم چهارشنبه سوری در سال گذشته را 39 نفر اعلام كرد و گفت : این تعداد نسبت به سال پیش از آن حدود 25 درصد افزایش داشت.

وی با اظهار این كه عمده آسیب ها از ناحیه صورت و دست به افراد وارد می شود ، از خانواده ها تقاضا كرد بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا دچار آسیب جدی نشوند.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی مازندران از مردم تقاضا كرد تا از مواد آتش زا و محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد به هیچ وجه استفاده نكنند تا حوادث ناگواری برای آنان رخ ندهد.ك/3

519/1654