۲۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۴۶
کد خبر: 80036525
T T
۰ نفر

تهران- چين روز دوشنبه با استقبال از طرح مشترك اتحاديه عرب و روسيه براي خروج از بحران كنوني سوريه، آن را مثبت ارزيابي كرد و بار ديگر بر خواسته خود براي يافتن راه حلي سياسي جهت پايان دادن به درگيري ها در سوريه تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ' لیو ویمین' سخنگوی وزارت خارجه چین، به خبرنگاران گفت: توافقنامه اتحادیه عرب و روسیه برای یافتن راه حلی سیاسی جهت خروج از بحران سوریه بسیار مهم است و ما امیدواریم جامعه جهانی به تلاش های مثبت خود جهت یافتن راه حلی مناسب، عادلانه و صلح آمیز در رابطه با مساله سوریه ادامه دهد.

'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه و همتایان عرب وی روز شنبه پس از مذاكره در قاهره، امكان دسترسی به كمك های بشردوستانه در سوریه و پایان دادن به درگیری ها در این كشور را خواستار شدند.

آنها هم چنین در باره ایجاد سازوكار نظارتی در سوریه و عدم مداخله خارجی در این كشور توافق كردند.

چین، اوایل ماه جاری طرحی را برای خروج سوریه از بحران ارائه داد كه در آن پایان فوری درگیری ها و مذاكره بین' بشار اسد ' رئیس جمهوری و مخالفان دولت دمشق درخواست شده بود.

پكن، هم چنین با مداخله خارجی یا اقدامات بیگانگان برای تغییر رژیم در سوریه مخالفت كرد اما از نقش شورای امنیت سازمان ملل مطابق با اهداف و اصول منشور این سازمان حمایت نمود.

چین و روسیه تاكنون تلاش ضد سوری غرب و كشورهای عرب همپیمان آنها را در شورای امنیت با وتوی قطعنامه ضد سوری شان به شكست كشانده اند.

مترجمام**9158**2047**
۰ نفر