۲۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۲۶
کد خبر: 80039596
T T
۰ نفر

اردبيل - مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اردبيل از استقرار 18 پايگاه ثابت ، سيار و موقت هلال احمر براي امداد رساني به مسافران در ايام نوروزدر جاده هاي برون شهري و ورودي هاي شهرستان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،بهرام غیبی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود:تعداد 350 نفر امدادگر و كاركنان جمعیت هلال احمر در طول 20 روز طرح نوروزی كه از روز 24 اسفندماه سال 90 تا 14 فروردین ماه 91 اجرا می شود ، در این پایگاهها استقرار می یابند.

وی بیان كرد: بالگرد امداد و نجات نیز از روز ششم تا 11 فروردین ماه سال 91 در استان اردبیل حضور یافته و در جاده های مواصلاتی استان به پرواز درآمده و در صورت وقوع حادثه به امداد رسانی خواهند پرداخت.

غیبی با اشاره به پیش بینی های انجام گرفته در خصوص نامساعد بودن هوا در ایام نوروز اضافه كرد: در خصوص تغذیه و اسكان اضطراری و مراقبت های لازم در شرایط بد آب و هوایی نیز اقدامات لازم انجام گرفته و لوازمی چون مواد غذایی و پتو و آب آشامیدنی تهیه و در پایگاهها استقرار یافته است.

وی از تجهیز و نصب تابلوهای راهنما و علائم امداد و نجات خبر داد و افزود: سامانه ندای امداد 147 نیز به صورت شبانه روزی با پوشش در سراسر استان در ایام نوروز فعال بوده و مسافران می توانند در صورت وقوع حوادث با تماس با این شماره امدادگران را در جریان حادثه قرار دهند.

غیبی به فعالیت دوربین های نظارت تصویری جاده های مواصلاتی استان كه توسط اداره كل حمل و نقل و پایانه ها نصب شده اشاره كرد و این دوربین ها را از دیگر مزیت های استان در خصوص امدادرسانی به موقع در مواقع بروز حوادث اعلام كرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به آغاز فعالیت جاده اردبیل - سرچم از استقرار پایگاه امدادی هلال احمر در این جاده در اولین روزهای شروع به كار این جاده خبر داد و گفت:كانكس هلال احمر در این جاده به صورت 24 ساعته با یك راننده و چهار نفر امدادگر مستقر بوده و در صورت نیاز به امدادرسانی می پردازد.

8124/593