۲۴ اسفند ۱۳۹۰، ۱۵:۰۳
کد خبر: 80040212
T T
۰ نفر

تهران - كميته برگزاري جام جهاني 2022 قطر، لزوم استفاده از مشروبات الكلي در جريان برگزاري چنين رقابت هايي را زير سوال برد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ها، 'حسن الثوادی' دبیر كل كمیته عالی جام جهانی 2022 قطر در این باره گفت: این موضوعی است كه باید در باره آن با 'فیفا' صحبت كنیم.

فروش مشروبات الكلی در قطر به عنوان یك كشور مسلمان ممنوع است اما با توجه به تعداد زیاد مهاجران خارجی كه برای كار به این كشور رفته اند، این مشروبات فقط در هتل های پنج ستاره به فروش می رسد.

'الثوادی' با اشاره به نام چندین كشور از جمله برزیل كه در جریان برگزاری مسابقات الكل نمی فروشند، افزود: من دلیلی برای استفاده از چنین مشروباتی در ورزشگاه ها نمی بینم.

برزیل برای جلوگیری از خشونت در ورزشگاه ها، فروش الكل را در جریان مسابقات ممنوع كرده است اما این ممنوعیت ممكن است به ضرر برخی از حامیان مالی 'فیفا' تمام شود.

از این رو 'فیفا' كه مصمم است از حقوق حامیان مالی خود دفاع می كند، پس از مذاكرات بسیار با برزیل، كنگره این كشور را مجبور به تصویب لایحه ای كرد كه بر اساس آن فروش الكل در ورزشگاه ها در جریان برگزاری جام جهانی آزاد خواهد بود.

اما این لایحه هنوز به مجلس نرفته و موافقت 'دلما روسف' رییس جمهوری برزیل را نگرفته است.

9126 / 1589
۰ نفر