۲۵ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۴۲
کد خبر: 80041079
T T
۰ نفر

اردبيل - نايب رييس بانوان هيات كاراته استان اردبيل از برگزاري مسابقات باشگاههاي كاراته بانوان استان به صورت ليگ براي اولين بار خبر داد.

به گزارش اداه كل ورزش و جوانان استان ، سمیرا موسیوند افزود: احتمال حضور 10 تیم در لیگ باشگاههای كاراته بانوان استان وجود دارد.

وی گفت: نیمه دوم امسال برای ارزیابی از میزان آمادگی تیم های شهرستانی برای حضور در این لیگ یك دوره مسابقه تیمی برگزار شد كه در آن هشت تیم حضور داشتند.

موسیوند با اشاره به نوپا بودن سبك های كنترلی كاراته بانوان در اردبیل اظهار داشت: این رشته ورزشی جای پیشرفت زیادی در استان دارد.

وی ارتقای سطح علمی مربیان و داوران برای رشد كاراته بانوان استان را موثر دانست و گفت: تاكنون یك دوره استاژ داوری با تدریس اساتید آسیایی برگزار شده و در این دوره 15 داور جدید به عرصه كاراته بانوان استان معرفی و سایر داوران سطح خود را ارتقا دادند.

وی در زمینه برگزاری كلاس مربیگری برای بانوان كاراته اردبیل افزود: كلاس های تئوری مربیگری هر ماه توسط اداره كل ورزش و جوانان برگزار می شود و هیات كاراته با دعوت از استاد ژاپنی كلاس عملی مربیگری درجه دو ملی را برگزار كرد.

وی با اشاره به جای خالی تیم اردبیل در لیگ باشگاه های كشور گفت: حضور تیم اردبیل در لیگ باشگاههای كاراته بانوان كشور از برنامه های اصلی هیات كاراته برای سال 91 است كه در صورت وجود اسپانسر این كار عملی می شود.

593/594