۲۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 80041603
T T
۰ نفر

طرح پايش از راه دور در درياچه اروميه در دست اجراست

۲۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 80041603

اروميه - مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي از اجراي طرح پايش از راه دور در پارك ملي درياچه اروميه خبر داد.

حسن عباس‌ نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح پایش پارك ملی دریاچه ارومیه از طریق دوربین و كنترل از راه دور انجام می ‌گیرد.

وی یادآور شد: در این مرحله بخش جنوبی جزیره اشك دریاچه ارومیه مورد پایش قرار می گیرد و با گسترش این شبكه، اكثر زیستگاه های حساس پارك ملی دریاچه ارومیه از این طریق پایش می شود.

وی اظهار كرد: در این پایش‌ها موردی از تلفات و بیماری حیات وحش گزارش نشده است.

مدیركل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه به صدور پروانه ویژه شكار با هدف تعدیل جمعیت حیات ‌وحش در جزیره كبودان اشاره كرد و گفت: جمعیت قوچ و میش های جزیره كبودان افزایش یافته كه امسال 30 پروانه شكار ویژه در این زمینه صادر شده است.

وی افزود: سرشماری قوچ و میش ارمنی توسط كارشناسان و محیط‌ بانان اداره كل حفاظت محیط زیست و واحدهای تابعه استان در راستای حفظ گونه‌های با ارزش و نادر زیست‌ محیطی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینكه این سرشماری در سال‌های متمادی در جزایر كبودان و اشك به ترتیب برای سرشماری گونه‌های قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی انجام شده، اظهار كرد: تفاوت اساسی سرشماری امسال با سال‌های گذشته در این است كه سرشماری سال 1390 در چهار جزیره كبودان، اشك، اسپیر و آرزو دریاچه ارومیه انجام گرفته است.

پارك ملی دریاچه ارومیه از زیستگاه های مهم انواع حیوانات وحشی و پرندگان بومی و مهاجر است.

دریاچه ارومیه و جزایر و تالابهای اقماری آن به عنوان یكی از ذخیره گاه های زیستی جهان در سازمان جهانی یونسكو به ثبت رسیده است.

581
۰ نفر