۲۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۵۳
کد خبر: 80041977
T T
۰ نفر

اروميه - به مناسبت سالروز شهادت سردار رشيد اسلام سرلشكر مهدي باكري، ياد و خاطره اين شهيد بزرگوار و ديگر سرداران و 12 هزار شهيد آذربايجان غربي روز پنجشنبه طي آيين با شكوهي با حضور استاندار آذربايجان غربي، مديران كل و روساي ادارات و خانواده هاي معظم شهداء در اروميه گرامي داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم كه فرمانداران ، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از همرزمان شهید باكری و رزمندگان لشكر 31 عاشورا و جمعی از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشتند، شركت كنندگان ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای اسلام با آرمان های رهبر كبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ، رهبر معظم انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان كردند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ابتدای این نشست ضمن تجلیل از شهید مهدی باكری گزارشی از روند احداث یادمان شهید باكری در ارومیه را ارائه كرد.

سید جواد محمودی گفت: یادمان شهید مهدی باكری با نماد ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام و ارزش های هشت سال دفاع مقدس طراحی شده در یكی از تپه های مشرف به شهر ارومیه و در جوار مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس احداث خواهد شد.

وی اضافه كرد: این یادمان با استفاده از شیوه های معماری اسلامی و ایرانی ساخته می شود كه یادآور ارزش های دفاع مقدس و هویت مردم مومن، ایثارگر و انقلابی استان آذربایجان غربی و مردم ارومیه خواهد بود.

محمودی اظهار كرد: ما تا كنون در ارومیه نماد مشخصی كه بیانگر هویت و آزادگی و ایثارگری های مردم باشد نداشتیم كه تصمیم گرفته شد، یادمان شهید باكری با همین ویژگی ها طراحی و ساخته شود.

وی تجلیل و بزرگداشت نام و یاد شهداء را راز و رمز جاودانگی و بالندگی انقلاب اسلامی دانست و اظهار كرد: یادمان شهید باكری با ویژگی های خاصی كه دارد و از تمام نقاط شهر ارومیه قابل رویت خواهد بود موجب می شود تا مردم این شهر، روز خود را با یاد و نام مقدس حضرت مهدی موعود (عج) و شهید مهدی باكری آغاز كنند.

محمودی با تقدیر از نقش استاندار آذربایجان غربی در تصویب، طراحی و ساخت یادمان ارزشمند شهید باكری اظهار كرد: ما امروز با افتخار اعلام می كنیم كه پروژه ای عظیم، ارزشمند و فاخری را طراحی كردیم كه درخور شان سرداران و 12 هزار شهید هشت سال دفاع مقدس و مردم سلحشور و انقلابی آذربایجان غربی است.

در ادامه این آیین از تندیس نیم تنه شهید مهدی باكری كه توسط یكی از هنرمندان برجسته مجسمه ساز كشور ساخته شده است پرده برداری شد.

در این مراسم همچنین از تعدادی از خانواده های شهداء، جانباران و ایثارگران آذربایجان غربی با اهدای تندیس یادمان شهید باكری تجلیل به عمل آمد.

شهید مهدی باكری ، فرمانده لشكر 31 عاشورا در 25 اسفند ماه سال 1363 در عملیات غرور آفرین بدر در كنار رودخانه دجله بر اثر تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و هنگام انتقال پیكر مبارك آن شهید، قایق حامل پیكر وی بر اثر برخورد خمپاره متلاشی و شهید بزرگوار با آب دجله به دریا پیوست.

583/245
۰ نفر