۲۶ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۴۸
کد خبر: 80042383
T T
۰ نفر

هيچ شناسنامه اي به صورت دستي صادر نمي شود

۲۶ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۴۸
کد خبر: 80042383

قدس – رييس اداره ثبت احوال شهرستان قدس گفت: با توجه به مكانيزه شدن مراحل صدور شناسنامه اكنون هيچ شناسنامه اي براي متقاضيان به صورت دستي صادر نمي شود.

'سیده فرشته حسین زاده' روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد زیر 15 سال همه دارای شناسنامه مکانیزه هستند و برای بالای 15 ساله ها نیز از یک سال قبل شناسنامه های مکانیزه صادر می شود.

وی درباره گسترش خدمات ثبت احوال و فعالیت های موفقی مانند صدور کارت ملی افزود: اکنون 90 درصد مردم دارای کارت ملی هستند و صد درصد افراد نیز کد ملی دارند.

حسین زاده ادامه داد: با رفع مشکلات مربوط به شناسنامه ها و صدور کارت ملی زمینه صدور کارت هوشمند که در آن 12 مورد اطلاعات شخصی وجود دارد، فراهم شده و به صورت پایلوت در حال انجام است .

وی درباره نقش ثبت احوال در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت احوال در هیات های اداری و اجرایی حضور یافت و به عنوان یکی از پنج ارگان طرف استعلام برای نامزدها نقش کلیدی به عهده داشت که با همکاری سایر ارگان ها بدون هیچ مشکلی انتخابات نهمین دوره مجلس پشت سرگذاشته شد.

وی درباره آغاز دومین سال فعالیت ثبت احوال در قدس خاطرنشان کرد: اکنون مردم شهرستان از خدمات ارایه شده توسط ثبت احوال رضایت دارند و از این که برای انجام کارهایشان به سایر مناطق مراجعه نمی کنند، راضی هستند.

رییس ثبت احوال شهرستان قدس درباره آمار عملکرد این اداره در سال 90 گفت: سه هزار و 373 مورد تنظیم اسناد ولادت و 615 مورد اسناد فوت از جمله فعالیت های سال جاری این اداره است.

وی افزود: ثبت 2 هزار و 392 مورد ازدواج و 482 مورد طلاق، صدور 9 هزار و 242 کارت ملی و هزار و 158 شناسنامه المثنی و تعویض پنج هزار شناسنامه از دیگر فعالیت های ثبت احوال شهرستان قدس در این مدت است.

تهرام/7423/ /1556/
۰ نفر