۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85306387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۷ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در قم صادر شد

قم- ایرنا- مدیرکل ثبت‌احوال قم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۴۷ هزار جلد شناسنامه مکانیزه دراین استان صادر شده‌است، گفت: این آمار در سال گذشته ۶۶ هزار و ۵۰۰ جلد شناسنامه بود.

منوچهر تیموری روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسنامه‌های قدیمی دست‌نویس قرمزرنگ به شناسنامه‌های مکانیزه ماشینی تبدیل شده‌ که این مساله امکان جعل را بسیار کاهش داده‌است.

وی ادامه داد: صدور شناسنامه و تبدیل شناسنامه‌های قدیمی دست‌نویس به مکانیزه از جمله وظایف ثبت‌احوال است و سالانه بیش از ۶۰ هزار جلد شناسنامه اعم از بزرگسال و کوچکسال در استان قم صادر و به شهروندان تحویل می شود.

تیموری خاطر نشان کرد: ۹۷ درصد کارت های هوشمند ملی جامعه هدف نیز در این استان صادر و تحویل شده است.

به گفته این مسوول، براساس مصوبه هیات دولت تمامی کارت های هوشمند ملی صادر شده، تا پایان سال ۱۴۰۵ دارای اعتبار هستند.

وی افزود: کارت هوشمند ملی به‌عنوان زیرساخت دولت الکترونیک مطرح است و تاکنون بیش از ۹۹ درصد جامعه هدف بالای ۱۵ سال در این استان برای کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که جمعیت جامعه هدف استان حدود یک میلیون نفر افراد بالای ۱۵ سال است، اضافه کرد: قم از نظر صدور و تحویل کارت هوشمند ملی یکی از استان‌های پیشرو در کشور است.

مدیرکل ثبت‌احوال قم به صدور نخستین شناسنامه در شهر قم در ۱۹ دی‌ماه ۱۳۰۴ اشاره و بیان کرد: صدور شناسنامه یا اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز توسط اداره اتباع استانداری صورت می گیرد که در این راستا تاکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ جلد شناسنامه صادر شده‌است.

۴۷ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در قم صادر شد

قدمت ثبت‌احوال در کل کشور بیش از یک قرن و در استان قم ۹۸ سال است

قدمت ثبت‌احوال در استان قم به گفته تیموری به ۹۸ سال می‌رسد و در کل کشور بیش از یک قرن است که ثبت‌احوال دایر است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ نوع خدمت از طریق اداره کل ثبت‌احوال به مردم ارائه می‌شود که این خدمات از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

تیموری گفت: در راستای اجرای خدمات الکترونیکی سامانه سهیم یا سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان در راستای ارائه خدمات الکترونیک به مردم راه‌اندازی شده و خدماتی از جمله پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی افراد،‌ تغییر نام، گواهی تجرد، بارگذاری مدارک هویتی پیدا شده و انتقاد از خدمات ارائه شده در این پایگاه ارایه می‌کند.

مدیرکل ثبت‌احوال قم افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه بدون مراجعه حضوری از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی خبر داد که ۲۰ دفتر پیشخوان در استان قم فعال است که خدمات مختلفی به شهروندان ارایه می‌دهند و مجوز راه اندازی پنج دفتر پیشخوان دیگر نیز در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha