۲۷ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۳۰
کد خبر: 80043560
T T
۰ نفر

آستارا ـ به دنبال تغييرات جوي و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبي خزر طي ديروز و امروز (شنبه)، براي سومين بار در سال 90، بارش برف مناطق جلگه اي و كوهستاني شهرستان هاي آستارا و تالش را سفيدپوش كرده و موجب غافلگيري مردم و مسافران نوروزي در غرب گيلان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هم اكنون بارش برف در شهرستان آستارا ادامه دارد و ارتفاع برف در مناطق كوهستانی این شهرستان به بیش از 60 سانتی متر رسیده است.

همچنین بارش برف در مناطق جلگه ای غرب گیلان، بخصوص در شهر آستارا ادامه دارد و به علت گرمتر بودن مناطق جلگه ای برف بر زمین ننشسته ولی سرمای شدید ناشی از بارش برف در منطقه حكم فرماست.

دریای خزر نیز در محدوده شهر آستارا مواج بوده و ارتفاع موج این مناطق به یك متر رسیده است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا میزان بارش سامانه اخیر را 44 میلیمتر اعلام كرد و گفت: دمای هوا در این شهرستان نسبت به دیروز با هشت درجه كاهش به یك درجه بالای صفر رسیده است.

'فردین فرتوت نیا'، میزان رطوبت فعلی در شهرستان آستارا را 95 درصد اعلام كرد و افزود: بر اساس پیش بینی اداره هواشناسی شرایط ابرناكی، بارش ، وزش باد و سرمای فعلی تا سه روز آینده در منطقه ادامه خواهد داشت.

رییس اداره راه و ترابری شهرستان مرزی آستارا نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازگشایی تمامی مسیرهای جاده ای این شهرستان گفت: تردد در همه جاده های شهرستان بخصوص در محور كوهستانی گردنه حیران واقع در مسیر آستارا به اردبیل به علت بارش شدیدتر برف ، كولاك و لغزندگی سطح جاده تنها با زنجیر چرخ مقدور است.

'حجت الله عطایی' بیان كرد: هم اكنون با استقرار دو اكیپ راهداری مجهز به سه دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر، چهار دستگاه برف روب و دو دستگاه نمك پاش در راهدارخانه بهارستان در ابتدای گردنه حیران، عملیات برفروبی در این مسیر جاده ای در حال انجام است.

وی به رانندگانی كه قصد عبور از محورهای مواصلاتی كوهستانی غرب گیلان را دارند توصیه كرد؛ خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی و باك پرسوخت مجهز كرده و با به همراه داشتن جیره خشك و لباس گرم مسافرت كنند.

وی همچنین یادآور شد: برفروبی برخی از مسیرهای روستایی كوهستانی شهرستان نیز در حال انجام است و رفت و آمد در تمامی مسیرهای جاده ای شهرستان با استفاده از زنجیر چرخ با كندی جریان دارد.

بر اساس اعلام اداره راه و ترابری شهرستان آستارا ، بارش برف گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل همچنان ادامه دارد ولی به علت كولاك و یخبندان، سطح جاده لغزنده بوده و تردد با مشكل انجام می شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از منابع محلی روستای حیران، ارتفاع برف در برخی از مقاطع این گردنه به بیش از 60 سانتی متر رسیده است.

بر اثر شدت بارش برف، دیشب برق روستای گردشگری 'حیران' ، 'ونه بین' و 'مشند' قطع شده بود كه برق روستای حیران با تلاش ماموران اداره برق وصل شده ولی برق دو روستای مشند و ونه بین همچنان قطع است.

بر اساس اعلام اداره راه و ترابری شهرستان تالش ، بارش برف در تمامی مقاطع گردنه اسالم در محور تالش به خلخال نیز ادامه دارد و ارتفاع برف در برخی از مقاطع این گردنه ها به بیش از یك متر رسیده است.

این اداره در پی تداوم بارش برف در ارتفاعات تالش و جاده اسالم به خلخال از رانندگان خواست تا برای تردد در این محور ارتباطی از تجهیزات ایمنی مناسب و زنجیر چرخ استفاده كنند. ك4

535/ 603/508
۰ نفر