۱ فروردین ۱۳۹۱، ۲۲:۵۵
کد خبر: 80047150
T T
۰ نفر

بجنورد - مسوول اردويي، گردشگري و راهيان نور سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال 90 بيش از 14 هزار زاير از اين استان در قالب اردوهاي راهيان نور به مناطق سابق عملياتي در غرب و جنوب كشور اعزام شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این سپاه، سرهنگ 'نصرالله یزدان پناه'، اظهار داشت: در سال 90 اعزام 20 هزار نفر در قالب راهیان نور برای این استان سهمیه تعیین شده بود كه تاكنون اعزام بیش از 14 هزار نفر آن محقق شده است.

وی افزود: سهمیه اعزام سال 89 خراسان شمالی هشت هزار نفر اعلام كه 13 هزار نفر از این استان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده بودند.

سرهنگ یزدان پناه اضافه كرد: در سال جاری پنج هزار و 59 دانش آموز پسر و پنج هزار و 900 دانش آموز دختر دبیرستانی برای فراگرفتن درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی جنوب كشور اعزام شدند.

وی با بیان اینكه اعزام عمومی اردوهای راهیان نور خراسان شمالی از 13 اسفند سال 90 آغاز شد، اظهار داشت: نخستین كاروان متشكل از 950 دانشجو به این مناطق اعزام شدند.

مسوول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: چند كاروان 200 نفری نیز از بسیج طلاب، كارخانه سیمان، دادگستری، پتروشیمی و بنیاد شهید راهی سرزمین نور شده اند.

سرهنگ یزدان پناه گفت:‌ دو كاروان دیگر استان نیز كه متشكل از رده های تخصصی بسیج است در فروردین ماه امسال به این نواحی اعزام خواهند شد.

وی سهمیه امسال اعزام اقشار عمومی و تخصصی استان به مناطق جنگی را هفت هزار نفر اعلام و بیان كرد: از این تعداد سه هزار نفر در تابستان سال جاری به مناطق عملیاتی غرب كشور اعزام شدند.

وی اضافه كرد: زایران به مدت شش روز از یادمان های شلمچه، طلاییه، فكه، هویزه، دهلاویه و فتح المبین بازدید می كنند. ك/1

626