۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۲۹
کد خبر: 80048929
T T
۰ نفر

اخبار رويدادهاي امنيتي - سياسي سوريه

۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۲۹
کد خبر: 80048929

دمشق - هيات فني 'كوفي عنان' فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه، پس از ديدار سه روزه از اين كشور به سفر خود پايان داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای 'شام لایف'، این هیات در جریان سفر به سوریه كه بامداد دوشنبه گذشته آغاز شد، با طرف های مختلف در این كشور از جمله مقام های سوری و برخی از مخالفان داخل دولت این كشور دیدار و در ارتباط با راه های توقف خشونت و بازگشت ارتش به مراكز خود گفت و گو كرد.

اعضای این هیات شامل معاونان عنان و برخی شخصیت های عربی بودند.

دو طرف توافق كرده بودند تا اطلاعات مربوط به این ماموریت بدور از اعلام رسانه ای باشد تا بتواند با موفقیت مواجه شود.

'اسماء اسد' همسر 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه نیز به مناسبت عید مادر با شماری از مادران افراد كشته شده در ناآرامی های اخیر سوریه دیدار و گفت و گو كرد.

سوریه به مناسبت عید مادر روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل بود و این تعطیلات با توجه به تعطیلات روزهای جمعه و شنبه در عمل به چهار روز تبدیل شد.

در روزهای گذشته مراكز تجاری و بازارهای شهرهای مختلف سوریه شاهد شور و شوق وصف ناشدنی و حضور گسترده مردم این كشور برای تهیه هدایا و خرید به مناسبت روز عید 'مادر' بود.

در جریان یك سال ناآرامی ها در سوریه بر اساس اعلام منابع رسانه ای سوریه بیش از 5 هزار نفر از نیروهای این كشور در درگیری با افراد مسلح كشته و 10 هزار نفر زخمی شده اند و تاكنون آماری در ارتباط با افراد غیر نظامی كشته شده در حوادث اخیر ارایه نشده است.

برخی از مخالفان آمارهای مختلفی را در این ارتباط اعلام می كنند.

شبكه تلویزیونی سوریه نیز شب گذشته تصاویر مربوط به خبرنگار شبكه سی ان ان در ارتباط با حمله به یك خط لوله نفتی در منطقه السلطانیه در شهر حمص در مركز سوریه را پخش كرد.

بر اساس اعلام تلویزیون سوریه این تصاویر با هماهنگی افراد مسلح در منطقه مزبور تهیه شده و خبرنگار این شبكه نیز از طریق مرز لبنان و به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده است.

سوریه این اقدامات شبكه های تلویزیونی غربی و عربی مانند العربیه و الجزیره را در راستای جنگ رسانه ای می داند و چند بار خواستار احترام خبرنگاران به قوانین این كشور برای تردد شده است.

در ادامه اصلاحات در سوریه نیز در ارتباط با مسایل اجتماعی بانك املاك در این كشور اعلام كرد كه از این پس پرداخت قبوض برق از طریق تلفن ثابت در شهرهای دمشق، اطراف آن و شهر حلب در شمال سوریه امكان پذیر خواهد بود.

پیش از این افراد با مراجعه به مراكز وابسته به اداره برق، آب و مخابرات اقدام به پرداخت نقدی بدهی خود بابت مصرف آب ، برق و تلفن می كردند و برای اولین بار روش پرداخت هزینه برق از طریق تلفن صورت می گیرد.

در سوریه افراد از طریق تلفن قادر به اطلاع از میزان بدهی خود به اداره های مزبور هستند.

خاورم**1436**1479
۰ نفر